Annons:
Etikettavel
Läst 447 ggr
Mysan_
2014-10-25 10:18

Hur får dom valpar?

Hej, igår började jag spela Furry Paws, riktigt kul! 🙂

Men då jag har bara en hund (starthunden) och inte kan köpa en ny tänkte jag att jag vill att min hund ska få en valp! Hur gör man så hunden får valpar? 🙂

Annons:
DiamondIce
2014-10-25 10:38
#1

Vad kul att du börjat spela och hittat hit! Presentera dig gärna i presentationtråden :) Efter som du bara har en hund så måste du först gå till Breeding Listings (som du hittar under Market och sen Dogs), och välja ut en hund av samma ras men motsatt kön mot din hund och välj Breed. Sen väntar du på att ägaren till hunden godkänner din förfrågan, och då kommer det komma en notice om det. Säg till om du får problem eller inte förstod! :)

Mysan_
2014-10-25 10:48
#2

Jaha, tack så jättemycket! Nu har jag skickat en förfrågan! Tack! 🤗

Men hur länge kommer det ta innan valpen föds och kommer valpen födas i min kennel och kommer jag i så fall få behålla den? 🙂

DiamondIce
2014-10-25 11:28
#3

Det kommer att "födas" en kull så fort du parat hundarna, och du får välja en valp att behålla från kullen 🙂 Kullen kommer hamna i en speciell del av kenneln som heter Litters, och kommer stanna där i några dagar, tills valpen du valt är ett visst antal dagar gammal. 

När du har fått din kull måste du vaccinera dem och göra ett Gene Test. Speciellt Gene Test är viktigt, för innan du gjort det så kan du inte se hur valparna ser ut eller vilka gener de har (Vilket som egentligen är rätt oviktigt i början, du kan börja fokusera på gener när du har spelat ett tag)

När du har gjort det så går du in på valparna och väljer den du vill ha kvar genom att gå längst ner på valpens egna sida och väljer Keep och sen Save. 

Är din starthund en hona eller hane? 🙂 För om det är en hane så kan du para den med flera honor utan att vänta, men om det är en hona måste hon vila några dagar innan hon kan få en ny kull 🙂

Mysan_
2014-10-25 11:49
#4

Jaha, tack så jätte mycket för all hjälp! 😃 🤗

Min starthund är en hona 🙂

Upp till toppen
Annons: