Annons:
Etikettfurrypaws
Läst 2012 ggr
DiamondIce
2016-05-09 16:48

Saker du önskar att du visste som nybörjare?

Jag tänkte (så småningom) skriva en artikel med samlade nybörjartips, och undrar om ni kan tänka er att dela med er av lite tips om saker att ta med?

Vad önskar ni att ni visste om furry-paws när ni började spela, som ni kanske vet nu? 🙂

Annons:
WolfFire93
2016-05-09 19:07
#1

Att man kan utöka innan 10 😉 hehe Och att man inte ska para hundarna det första man gör. :)

thea_thea
2016-05-12 14:11
#2

Att man inte ska avla på ll hundar…. 😞

Hiro
2016-05-12 22:40
#3

att lala är det bästa och inte LL som kanske är lätt att tro

Grodan
2016-05-16 23:08
#4
  • tips hur man får hundar att levla bra,
  • hur man får upp multiplier och hur den påverkar hundarnas level
  • hur viktigt det är att tävla varje dag
  • vad exakt aptitude är och hur viktigt det är att välja rätt sport att träna och tävla hunden i
  • hur smart det är med låsning
  • hur viktigt det är att välja rätt "jobb", så att man kan få ut det man vill ur spelet, t ex om man är uppfödare, tränare eller handlare (eller veterinär) samt hur man kan kombinera dessa och få till en bra lön/deal

kommer säkert på mer sen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2016-06-09 22:57
#5

Hur man använder boost på rätt sätt för att få hunden att levla!

Jag har hittills inte använt sådana boosters och faktiskt… jag vet inte hur man gör riktigt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2016-06-09 22:57
#6

Hur man tävlar en hund bäst i två sporter och får hunden att vinna!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2016-06-17 22:47
#7
  • Hur man använder halsband, koppel och mat för att få hunden att levla.
  • Hur man gör för att levla själv snabbt så att det snabbt blir roligare att spela
  • Hur man tjänar massa pengar
  • Hur man skaffar sig massa FPP

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DiamondIce
2016-06-17 23:35
#8

Några av de där känns lite som "steg två", eller saker som skulle behöva en egen artikel 🙂

Grodan
2016-06-18 10:33
#9

Ja, men man kan skriva nybörjarartikeln och nämna saker och sedan länka till en annan artikel som behandlar ämnet mer grundligt.

Som jag uppfattade FP i början var att det var så mycket jag inte förstod och inte kunde ta reda på ordentligt och har förstått och börjat lära mig efter hand. Jag tror att det är bra om man kan få en helbild av spelet redan som nybörjare så att man inte tröttnar för att det känns för komplicerat.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

taylor__lambert
2016-06-26 18:42
#10

Vilken typ av koppel och halsband man ska ha till hunden och varför det kan vara bra. Samma med maten. (jag förstår inte riktigt varför fortfarande och ändå har jag spelat i två år, jag förstår att de höjer hundens "skills" men varför är det bra hur/vart visar det sig?)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Grodan
2016-06-26 18:45
#11

#10 skrivit det i #7


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

taylor__lambert
2016-06-26 18:55
#12

#11 orkade inte läsa igenom allas kommentarer

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

DiamondIce
2016-06-26 20:07
#13

Vi får se när jag hinner skriva ned artikeln, den blir mycket större än jag först tänkt mig 🙂

Annons:
Grodan
2016-06-26 20:44
#14

#13 OM du tar med allt ja. Du får delegera.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Achatina
2016-07-12 03:48
#15

Menar ni när man byter utrustning och mat på hunden efter att den passerat typ L5, L15, L20 osv? Hundarna får ju viss poäng av sin utrustning, när man byter utrustning så dras den gamla poängen som utrustningen boostade ifrån hunden och den nya boosten läggs på. Byter man foder så får hunden lite större chans att få 'träningspoäng' i den mat man ger i den egenskapen som maten ska ge.

taylor__lambert
2016-07-12 15:53
#16

#15 snarare VARFÖR man ska ha det, vad är det bra för? Vilka fördelar har det? Och ja vad nu annat det kan vara bra för, eller kanske dåligt (känns inte som att det skulle vara dåligt dock, förutom för ekonomin)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Achatina
2016-07-13 01:36
#17

#16 Det boostar väl på poängen för hundarna? Som i sin tur förenklar vinst i tävlingarna? Och ger bättre valpar vid avel? Eller har jag fattat det fel? 😛

taylor__lambert
2016-08-09 12:04
#18

#17 jag har ingen aning. Vilket är varför jag vill veta exakt hur det funkar :p även om jag nu oagt ned FP för i år så är det nog många nybörjare som vill veta.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Achatina
2016-08-11 01:14
#19

#18 Pja om man bara matar med barky bits och behåller det första kopplet och halsbandet utan att byta osv. Så tar det ju längre tid för hunden att levla och var femte ny level ger $2500 per hund. Jag antar att valpar efter en hund med bra utrustning får bättre medfödda värden = borde ge mer pengar när valparna avvänjs och säljs till 'pet homes'.

lutralutra
2016-12-22 18:03
#20

"tips hur man får hundar att levla bra" 

Detta vet jag fortfarande inte, förutom att sköta om dem varje dag samt låta dem tävla och träna varje dag? Finns det mer? 

"hur man får upp multiplier och hur den påverkar hundarnas level"

Va, vad är det? 

"hur smart det är med låsning" 

Detta har jag aldrig fattat. Varför låser man hundarna? Vad är poängen? 

"Hur man skaffar sig massa FPP

Detta skulle jag gärna vilja veta! Fick en i julkalendern tror jag. Annars som jag fattat det, får man det bara om man köper dem för riktiga pengar? Eller om man byter dem mot sanslösa mängder cash i spelet.


Annons:
Grodan
2017-01-08 00:36
#21

#20 Bra med följdfrågor. 

Jag själv skriver alltid artiklar med utgångspunkt på vilka frågor de ska svara på.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lutralutra
2017-01-08 15:22
#22

Tycker detta med att hålla tävlingar är svårt också. Hur bör man tänka? T ex igår betalade jag typ 18 000 för att hålla tävlingar, men fick bara ut 2500 i vinst dagen efter :/ Tycker spelet var enklare i början, även om jag har mycket mer pengar nu så känns det som att jag förlorar mer än jag tjänar då mat mm är dyrare nu när hundarna gått upp i level, de vinner inte lika mycket som förr trots bättre items och högre statusar. Tjänar liite på att ta någon kull då och då, men man ska väl helst inte avla för mycket vad jag förstått(iaf vänta tills hundarna är i hög lv). 

Någon som har tips?


Lojs
2017-01-10 22:49
#23

#22 Kolla runt på kvällen vilka tävlingar som har många starter och sno idéer därifrån, du kan även kolla på tävlingarna dina hundar startat i dagen innan, vilka som hade många deltagare och vad de kostade i anmälningsavgift/hade för vinst.
Det är även smart att lägga ut tävlingar ganska tidigt på dagen så de hinner få många anmälningar har jag märkt, så mina tävlingar är det första jag fixar när jag går in på spelet på morgonen. 
Ett sätt att vinna tävlingar kan vara att starta hundarna på kvällen, jag brukar sköta om hundarna på morgonen, sedan håller jag mig till kvällen med att starta dem i tävlingar och då väljer jag främst de med minst antal deltagare för att få så stor vinstchans som möjligt, jag upplever att mina hundar vinner fler tävlingar än tidigare när jag brukade starta hundarna i tävlingar mitt på dagen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

lutralutra
2017-01-10 23:50
#24

Okej, tack så mycket för svar! =) Men de flesta som tävlar är väl från typ USA, har inte de andra tider..? Men det kanske funkar bra att hålla sig till svenska tider ändå? 

Ska prova iaf, jag tycker det är en himla stor skillnad i hur mycket jag vinner från dag till dag! Ibland kan jag ha 8.000 i vinst, en annan dag bara 2000.  

Ibland tycker jag det går sämre när hundarna går upp i nivå, de kan ha vunnit massor i nivån innan men när de går upp i advanced så är det som att de inte har något att komma med längre konkurrensmässigt. Bör man använda sig av boosters och dylikt? Har aldrig testat det, men jag har flera "disgruntled ducks", "grapes" och "dull acorns", har inte riktigt fattat hur de funkar och har inte vågat prova dem.. 

(när det gäller koppel, halsband och foder så håller jag mig uppdaterad samt tränar och sköter dem iövrigt varje dag)


Lojs
2017-01-11 08:19
#25

USA är ju stort med många tidszoner, så det är ju olika. Men jag lyssnar på en podcast som är en morgonpodcast, de sänder från kl 8 på morgonen sin egen tid i USA och då är klockan 16 på eftermiddagen här, så framåt vår kväll är det nog en i USA som hunnit gå in i spelet gissar jag på. =) Och jag tänker inte gå in i spelet kl 4-5 på morgonen, så jag nöjer mig med våra tider. =)

Jag har faktiskt skrivit ner en del av mina hundar och jämför hur mycket de vinner beroende på hur jag gör med tävlandet, för att testa lite. =) 
Jag skrev upp två dagar när jag tävlade dem på förmiddagen då vann 6 respektive 9 av 28 hundar tävlingar, medan när jag tävlat på kvällen vann 16 av dem, så den dagen verkade det funka i alla fall. 
Det är absolut så att de vinner mindre när de precis gått upp en klass, då ligger inte deras träning på 100% längre och av de andra i samma klass har säkert många hunnit få högre stats. Men där kan det ju hjälpa att välja tävlingar med få deltagare mindre motstånd hjälper ju rätt mycket om man lyckas pricka in tävlingar som inte blir stora. =)
Jag har inte använt så många boosters och har aldrig haft en hund som är bäst i sin sport eller så, så där kan jag tyvärr inte svara.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: