Annons:
Etikettnybörjare
Läst 657 ggr
taylor__lambert
2016-07-06 17:01

Vad är bäst?

Jag anser mig själv fortfarande som nybörjare trots att jag spelat i lite mer än två år.
Jag kommer säkert skriva as luddigt just nu, hoppas någon fattar.

Jag vet inte vad jag ska välja för koppel och halsband samt maten. Just nu försöker jag lägga halsband och koppel på den statusen hunden inte höjer sig på när den tränas, men så tänkte jag, det är väl olika beroende på dag till dag vilken stat som höjs? Eller är det alltid samma två på samma gren? Ibland har jag sett att jag fått dubbel av en stat, är det då den tredje blir kompenserad för att den annars bara höjer de andra två i vanliga fall?

Jag vill liksom att mina hundar ska få högre lvl och högre priser (även om de just nu vinner en hel del så vinner jag inte ofta 1:a pris).

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
DiamondIce
2016-07-11 11:22
#1

Det är bättre att ge hunden mat, halsband och koppel som ger en bonus i de stats som hunden behöver för sporten den är tränad i 🙂 Om den till exempel tävlar i sledding, så ska du ge den saker som är röda, gröna och/eller gula!

Grodan
2016-08-26 14:35
#2

Jag är lat. Jag satsar på att ha en stat och ge mat o koppel o halsband i den staten. Med en stat får jag den också hög redan från början. När jag sedan väljer valp så väljer jag den med högst stat, men även högst sammanlagd stat.

För att förklara bättre: jag har inriktat mig på att mina Dobbisar tävlar i Schutzhund. Dessa har jag inriktat mig att ha på stat Strength. Om de har 4 x str i Genotype, kommer de bara att få "Boost" (vid födseln) på Strength och får därmed hög siffra på Strength. De får röd mat, röda halsband och koppel och ges därmed chans att öka på sin Strength ännu mer.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: