Tjoho, äntligen 24 HH/lala
Äntligen rulla tärningarna rätt, efter mycket slit, många inlånade supertikar, 99 generationer senare med nyköpt supertik fick ja en kull med 9 härliga schäfervalpar var av två (tikar) blev 24 lala!
Då många nekar en 23 HH hane så hitta ja av en slump en 12 FPdagar gammal tik till salu som inte blivit parad för 50,000:- hejsan hoppsan, hon blev min, tok en kull med Bog Bang, lika gammal men bara 23 HH å jag fick mitt efterlängtade HH på led 8! Som ja kämpa!
~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Grattis! Handlar det om att hitta partners som kompletterar varenda genpar? Det är alltså avgörande VILKA genpar i ordningen som är bra/dåliga för att få ett högt HH resultat?
Mvh Ellenfyrkant
Ja det är viktigt å del slump om ja har fattat det hela rätt, gjorde en liknande parning men tyvärr gav det ingen full pott fast tiken hade det. Blev som pappans gener, hade hoppats på en 24 HH EEEE lala hane då det bara blev tikar i den "perfekta valpkullen" men det är bara att vänta tills tiken kan avla igen å göra om parningen med samma hane å hoppas på en hanvalp :) SÅ nu har ja 3 perfekta tikar var av två är inköpta, känns lite extra skoj när en av avelstikarna är egenuppfödd.
Kul, grattis. :) När du får kullar efter hundar med högre levels har du en potentiell valpköpare här. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Å va bra, ska försöka lvl upp men just nu vill ja ha en hane oxå, har bara tikar än så länge.