Avla hur många ggr?
Läste på hjälp att en hanhund kan användas i avel 10 ggr. Vart servrar hur många ggr han är använd innan jag köper? Finns det inget antal för tik?
Mvh Ellenfyrkant
Mina hanar som är level 8 kan paras 7 gånger per dag. Tikarna kan paras en gång var 12:e dag. På fliken about finns en rad som heter "times bred" där det står hur många gånger en hund är parad och om/när den kan paras igen.

Jaha jag fattade som att en hane kunde användas 10 ggr totalt. Men det är kanske Max per dag då. Finns det någon Max antal kullar gräns i spelet isåf? Eller är det fritt fram tills de är 100 dagar gamla?
Mvh Ellenfyrkant
Max 10 på en livstid för hundar från pet store, för hundar från kullar är det 10 + ens avelsbonus. Hur många gånger en hund blivit avlad med står nästan längst ner på dess sida (times bred). Eftersom en tik bara kan få en kull var 12:e dag så behövs det ju ingen gräns, det blir ju mer begränsat än för hanarna ändå. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hur får man avelsbonus? Ursäkta dumma frågor, är helt ny på detta.
Mvh Ellenfyrkant
#4 Det får man genom sina profession points. Jag har ingen koll på vad som ger hur mycket men jag har tre på competitor och en på trainer och har +2 i dog breeding bonus (får alltså avla på mina hundar 12 gånger). Det står på owner sidan hur mycket bonus man har.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst