Border collie valpar
Fått en kull på 10 valpar där jag ska behålla puppy 1.
Kullens ID 480329
Födda February 23
Pris Diskuteras
Gentestade Ja
Vaccinerade Ja
Färger:
Chocolate Merle and White (Irish) with Red Points
Chocolate and White (Irish) with Red Points
Chocolate and White (Irish)
Blue Merle and White (Irish)
Red and White (Irish)
Black and White (Irish) with Red Points
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Det går ju bara att behålla 1 valp allt som allt, alltså en valp som man behåller/ säljer till en annan spelare. Så om du ska behålla en valp finns det ingen anledning att annonsera ut dem här?
Eller har du en sån hög level att du kan behålla/ sälja 2 valpar? 🙂
Går det inte att behålla en och sälj en till en annan användare? Annars har jag missuppfattat det hela, är nybörjare och är på level 4 för dagen.
Bloggar om hunderiet
som jag fått det förklarat så går det bara att använda en valp i spelet, alltså en valp som du väljer att behålla eller sälja till en annan användare
Du kan välja att behålla eller sälja en valp till en annan spelare, inte båda tyvärr
Har man ett elitkonto kan man behålla/sälja två, annars bara en. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Men fy vad tråkigt :( någon får gärna ta bort tråden!
Bloggar om hunderiet
Men, vad menas med att reservera valparna då? Jag har gjort det med alla mina i min kull, så nu kan väl alla köpas av andra spelare? Kan jag inte spara en valp också?
Tass Josephine
#7 Har du satt dem på "reservable" kan andra spelare lägga bud. Men har du inget elitkonto kan du inte spara en också, utan du får spara en eller sälja en. Har man ett elitkonto kan man spara två, sälja två eller spara en och sälja en.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Förstår fortfarande inte helt. Såhär ser det ut i min valpkull:
ID nummer: 478349
Är det enligt vad man kan göra?
Tass Josephine
#9 Eftersom du valt att behålla en ur kullen fungerar det inte att låta någon reservera en av de andra (det GÅR alltså rent praktiskt, men en av valparna kommer försvinna sen ändå så det är dumt) utan de får säljas till "pet homes" som innebär att de försvinner från spelet när kullen blir sex dagar gammal.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Varför är det så? Tycker att det är ganska dumt att man inte kan sälja resten av valparna…
Tass Josephine
Då kan man ju sälja resten av valparna till en kompis/ annat konto och sen föra över dom till sitt konto igen, så får man alla själv :)
Jo. Sant. Men ändå, en jobbig regel :(.
Tass Josephine
#12 Nej, det kan man inte. Man kan behålla eller sälja EN valp ur en kull om man inte är elit, då kan man behålla och/eller sälja TVÅ valpar, inte fler. Det skulle bli överbefolkat med hundar annars. Till en början fick man inte kullar alls, utan man fick EN valp, av slumpat kön och allt. Kullarna har gjort att man får en chans att välja vilken valp man vill ha och de med elitkonton har möjlighet att behålla två eller behålla en och sälja en också (eller sälja två).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#14, det #12 skrev var menat till mig, ett svar på hur det skulle var OM man fick sälja alla valpar :).
Tass Josephine
#15 exakt! :)
#15 & #16 Aha, ursäkta, jag missförstod. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Denna tråd får vara kvar då det va bra info i denna.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~