Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 194 ggr
Em_
0

Kennelnamn/prefix och 's

Vill någon säga om jag har förstått detta rätt? Jag får registrera ett kennelnamn och ett prefix. För att hundarna ska heta kennelnamnet måste jag döpa de till det manuellt. Prefixet är unik och jag kan sätta på mitt egna på hundarna om jag vill. Spelet sätter inte på något 's i slutet på prefixen, så om kenneln heter Solbacken och jag förkortar det till SB måste prefixet vara SB's för att hunden officiellt ska heta NH SB's Solstråle.

Alex
0

Stämmer bra. :) Jag har TMKs som prefix, men döper mina egenuppfödda hundar till Midgard's *namn* ändå. Så det blir TMKs Midgard's *namn*.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Em_
0

Tack :) Då var Asgård, AG's, registrerat :D

Ellenfyrkant
0

Vilka levels kräver dessa funktioner?

Mvh Ellenfyrkant

LuLeLo
0

10 väl? Då får man registrera sin kennel och skaffa prefix.

Tass Josephine

Grodan
0

Måste man ha prefix? Och hur långt får det vara?

Jag antar att prefix låses (dvs även om valpen säljs vidare o vidare osv så kan ingen ta bort prefix), men tycker det är kaka på kaka med t ex

MOR Morakullan´s Bullefant

Jag gillar inte långa namn… (när man har många hundar behöver man även skriva viktiga saker om hunden i namn-raden)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alex
1

#5 Nej, det måste man inte. Tror max är fem tecken nu. Prefixet sitter och går inte att ta bort även om hunden säljs, helt korrekt. Men det får plats många tecken på namnraden och nu finns ju "callname" alternativet där man kan fylla i ett kortare om man vill ha plats med mycket i namnet, eller man är som jag, som gillar långa namn. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Grodan
0

#6 Ah, fem är bra… Då kan man ha bara prefix om man är smart?.

T ex om mitt prefix och uppfödarnman är samma, då behöver jag inte krångla med namn så mkt… T ex om jag väljer FROGS (LOL)

Det vore ju dumt om hundarna hette FROGS Frogs Bullefant

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️