Artikel-tips!
En snabb, spontan tanke är att jag jättegärna skulle vilja läsa en utförlig artikel om hur man kommer igång med spelet! En nybörjarguide helt enkelt! En sån som tar upp alla nybörjarmisstag och hur spelet går till, vad man ska tänka på osv. 🙂
Jag själv har aldrig testat det här och jag hörde talas om det för bara någon dag sedan. Det låter som ett kul spel, men jag orkar bara inte sätta mig in i något nytt och komplicerat just nu, så en sådan artikel hade varit guld värd för mig!

Mvh Stephanie 

Fyller på med mer artikeltips:
bygga kennel - hur man gör för att bygga en kennel och göra den större, vad man kan ha i en kennel, om det krävs en viss level för vissa saker
att jobba - att välja yrke, hur jag jobbar, hur jag får plupparna ifyllda, ska man byta yrke?,
ta sin första kull - info om vad som ska göras, när det ska göras och vad man ska tänka på, viktiga dagar/datum
att tävla - hur man tävlar på bästa sätt, vad ska man fylla i i "formuläret" för bästa möjliga resultat, tjänar man pengar på det?, hur ser man resultatet
att träna - vad ska man tänka på när man tränar, vilken sport ska man välja, ska man ha samma sport hela hundens liv eller byta, hur ser man att hunden är bra i sin sport
När ni skriver artiklar skriv mycket hur man ska göra, steg för steg guider, och tydliga bilder till hjälp.
Håller med #1!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Med i första kull artikeln kan ni väl förklara det här med reservera valp, pet home och keep?
Tass Josephine
#3 smart! skrev bara lite kort så kommer man på mer som borde vara med så skriv det :)
en till artikel:
Hur man tjänar pengar - alla sätt som man kan tjäna ihop pengar på, även här gärna bilder/ skärmdumpar. så att det blir supertydligt 😃
Det finns en artikel om jobben, det kommer komma artiklar om spelet men vet ej om ja ska ha med någon nybörjar artikel ännu då det är bra info när man börjar spelet som står hur man ska ska göra, en steg för steg tutorial i spelet.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
#5 men den artikeln om jobben tar ju bara upp vilka jobb det finns och vad dom innebär, endast ren fakta. jag vill veta mer hur.
Står ex första stjärnan ger _/ andra stjärnan ger _/ tredje stjärnan ger _. Jag vill veta hur och när man får en stjärna.
om man väljer ett jobb, ska man ha samma jobb hela tiden eller blir man "klar" och sedan byter osv.
hoppas du förstår hur jag menar :)
Hur du jobbar? du gör inget utan det är lön du får varje dag. det står att du får en ny stjärna var 5 lvl å man kan max bli lvl 20.
Jag kan tycka att det är ett jobbigt spel just för att det är så svårt att lätt få en överblick hur allt fungerar. Så artiklar skrivna på ett mkt pedagogiskt sätt skulle jag uppskatta.
OCH jag kan även själv erbjuda mig att skriva så fort jag fattat spelet.
❤️
va bra att du vill skriva.
Jag söker artikelförfattare till sajten så alla som vill skriva en artikel är hjärtligt välkomna.
#9 ❤️ Just nu är det bara mycket. Men om 2 veckor kan jag nog börja skriva något.
#1 Där finns bra tips.👍
Jag skulle vilja veta allt om hur man föder upp högkvalitativa och ev högstats valpar. Jag har hittat små tips här och där men skulle vara härligt att få dem samlade.
Vad jag vet nu
Vänta länge innan parning. Se till att avelsdjuren är registrerade, har ställts ut, har bra poäng och hög level/ålder (följdfrågorna här är många: vilken poäng, vilken ålder osv osv)
(http://furrypaws.ifokus.se/discussions/530b96a08e0e74438a000200-hurra-en-isabellafargad-hanvalp-med-24-hhlala?discussions-1#3 "Direkt länk till kommentar")Puppy Raising Pamphlets bör köpas innan parning och ges till kullen samma dag de föds för bästa effekt (statboost)
ev vet jag något mer men är lite väck
Ett annat artikeltips är hur man höjer stats på hundarna genom att välja speciella färger på mat, halsband, koppel, kakor och saker…
Det finns massa saker som man plötsligt kan få. Jag fick en Dull Acorn nyss och vette tusan vad jag ska göra med den…
"Gives your dog 1000 experience points, but decreases happiness by 5 points."
Jaha, och vad exakt betyder det? Vart finns experience??? (på valpar finns det, men är det till valpar man skall ge det? till en hel kull?)
Massa sånt här är lite halvjobbigt… Det borde finnas dumhandböcker..
#11 Experience points är det hunden får när man tävlar, det som sen får hunden att öka i levels. Klickar du på career på hundens sida ser du hur mycket experience den har och hur mycket till som krävs för nästa level. Ta dock för vana att kolla vad såna saker säljs för när du får dem, ibland kan det handla om mycket pengar som kanske är mer värt än effekten i vissa lägen. :) Framför allt när man är ny och inte har så mycket pengar kan det helt klart vara en fördel att sälja såna saker framför att använda dem själv, beroende på vad det är.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#12 Aha… career… DÄR tittar jag ju inte så ofta…lol…
Absolut, jag har en shop…
Kan man någonsin handla o få UXP för det? (lol, jag är på UXP-jakt). Skaffa flera hundar kan jag inte just nu, jag har för många redan
Haha nej, det kan man inte. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#14 suck… jag har flera hundra UXP till level 10😭
sorry för ot-babbel… jag är kung av ot-babbel
Du har flera hundra, jag har flera tusen 😭
😭
Gör inget med lite OT babbel i trådarna, håller inte stenhårt på reglerna när det e OT i liten skala, gör det bara lite roligare att läsa trådarna.
Enda trådarna ja vill hålla "rena" är annonstrådarna då det kan vara lite störande med OT i en annons.
Som sagt, detta är en skojig sajt med mycket OT å "nörda loss" tjat så länge man får svar på sina frågor.😛