Det är olika beroende på valparnas kvalité och hur väl du har skött dem. Runt tusenlappen tror jag.
Tass Josephine
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Kan man sälja koppel m.m om man råkat köpt fel/för många?
Jag är helt ny i spelet. och har en hund med Hips: Fair. Vad står Fair till. Google översätt gav inge resultat. =)
Vad jag vet finns Fair, Good och Excellent. Excellent är det man eftersträvar, medan Fair då är det "sämsta". Kan hända det finns något sämre, men jag har inte sett något. Ju fler HH-kombinationer det finns i generna, desto högre på de olika områdena har hunden.
#9 och #10 Tack för snabbt svar! =) Då vart det ett enkelt beslut. =)
Hur vet man om man kan bygga ut sin kennel? är det vid en viss level?
Jag är level 7 nu och har 2 "delar" i min kennel, vill gärna ha fler om det går
#12 tror nästa uppgradering är lvl 10
#13 okej tack!
När man skaffar fler konton (vet att det är högst 3 som gäller) så gör man som man gjorde första gånger när man skrev in sig, och använder samma mejladress?
#15 Man ser valpkullens ID i webbadressen :-)
#1 Ju högre level och ju äldre föräldrarna är, samt hur bra värden de har, desto mer får du per valp.
Du bör inte avla på genetiskt sämre djur. Du bör registrera avelsdjuren (kan man göra efter level 5) därmed får valparna lite högre värde. Osv osv… finns mycket man kan göra.
De flesta väntar tills hundarna nått en viss level/ålder innan de avlar. Det kan röra sig om level 20-80.
Jag vet dock inte hur lång tid det tar innan en hund nått level 20 eller för den delen 80. Men det beror lite på vad det är för kvalitet, hur man tränar (om man gör rätt) hur man matar osv…
#11, Knutte-Love, ska tillägga att fair inte är det sämsta, utan poor är det sämsta. En slarvig översättning av orden är:
Poor= dåliga (höfter, ögon, öron, armbågar)
Fair= Okej (höfter, ögon, öron, armbågar)
Good= Bra (höfter, ögon, öron, armbågar)
Excellent= Utmärkta (höfter, ögon, öron, armbågar)
Tass Josephine
#18 Tack, missade poor. Har aldrig haft en sån, så är väl därför.
#18 Tack för svaret! =D Det va välbehövligt! :D
Storage Containers… hur funkar det, varför har man dessa osv…
Är det inte bättre att skapa nya trådar för nya frågor? Såhär blir det mest bara rörigt och svårt att få en överblick, framför allt för nya medlemmar, att veta vilka frågor som redan ställts eller hitta svar på sånt man funderar över… Bara en tanke.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Japp, du har rätt, trodde att TS skulle ställa sina frågor här men överväger att ta bort denna, bättre med flera trådar om samma fråga än en lång å rörig.
Du behöver ju inte ta bort den eftersom det faktiskt står bra saker i den, men att man från och med nu startar nya trådar när man undrar något:)
Denna tråd låses, för att ställa frågor, använd forumet och gör egen tråd. Det blir så rörigt om alla ska ställa olika frågor.