Tecknar du?
Tänkte höra om det är någon mer här inne som tecknar eller funderar på att teckna till image bank på fp. Jag satte mig och skissade lite idag, slutade med att det blev en amstaff, körde in skissen i datan och sitter nu och är strax klar med linearten. Jag är total nybörjare på digital art så om någon har bra tips skulle det vara toppen :) Visa gärna vad ni tecknat :)
Gå gärna in på digitalkonst.ifokus.se om du vill ha tips m.m :-)
Har inte gjort någon för det är svårt för mig att låta bli att ladda upp på olika sidor vilket man ej får tyvärr xd
#2 Varför får man inte ladda upp bilderna på andra sidor? Det låter ju ganska knäppt.
gör du bilder till FP så är det FPs bilder och får inte laddas upp på andra sidor då.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Hm… Men om man tecknar en bild åt sin hund och inte lägger in den på image bank?
ja tror alla bilder tillhör fp men de ska ja inte svara på hur det e att lägg upp egen bild så.
Gäller de reglerna bara för ritningar? Jag la upp en bild på min egen hund på kennelsidan och om jag inte får lägga upp den på andra ställen kommer jag ta bort bilden illa kvickt!
Tass Josephine
det vet jag inte det får ja hoppas någon annan vet bättre.
När du laddar upp en bild till image bank ger du fp alla rättigheter till bilden.
Som #9 säger, det står om man läser att FP har alla rättigheter till bilden och man får ej ladda upp den någon annan stans
Fast det är bara om man skickar in och den blir accepterad till Image Bank, att lägga upp en egen bild till bara sina egna hundar påverkar inte rättigheterna till bilderna.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#11 Tack, då vet jag :P :)
Tass Josephine