Food Container
Har alltid undrat vad "Food Container" är till för??
-
Du kan fylla på med mat, 300 "portioner" så att du slipper byta foderpåse hela tiden då det tar slut :)
#1 Det behöver man ju inte nu heller, det sker automatiskt. Fördelen kan väl vara om man vill köpa mycket mat på en gång, utan att köpa max 10 påsar/burkar åt gången som man får annars, så kan man köpa en fylld container istället. Annars hade de mer syfte i FP Beta, för då tog varje säck/burk mat en egen plats i ens inventory, så hade man 100 av samma så var det 100 rutor med den maten och då var det ganska smidigt med en container för att få lite bättre översikt. Nu placeras ju samma sort i samma ruta och så står antalet istället, så containrarna har väl inte lika stor funktion längre. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#2 tror jag formulerade mig lite konstigt, menade inte att man var tvungen att byta foder till hunden men att man typ var tvungen att köpa mer :)
Men det du säger om att varje fodersäck och så inte har en egen ruta längre stämmer inte för mig :o har flera sorters mat som jag har flera säckar av och alla har en egen ruta för mig :s
#3 Om de har olika antal portioner kvar får de olika rutor. Men köper du 10 säckar av en sort så syns dem i din inventory på en ruta, tills du använder en av dem.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 jahaa, då förstår jag haha, tack :)
Det finns en mkt dum funktion med food container och det är om du råkar trycka på töm. Då slängs all mat som var i den… Det hamnar inte i inventory… 😕
Det behövs egentligen inte längre men jag köper food containers för att det ska se lite mer städat ut. :P
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.