Bör man träna hundarna....
… när träningen är på 100%? Frågar eftersom jag själv inte brukar träna dem då, utan tävlar för all energi istället. Men hundarna placerar sig aldrig så bra så att de kan öka i arbetsstatus, utan har alltid 100% på sin träning.
Hur gör du, och varför?
Tass Josephine
Jag tränar alla mina två "sessions" per dag då de får bättre stats i alla kunskaper, lättare att vinna tävlingar och därmed få högre titlar på hundarna. När hundarna vinner mer tävlingar och får mer kunskaper så går de också upp i level snabbare :)
Jag gör precis som Indexs och tränar dom två gångerna jag får per dag för att öka stats och sen tävlar jag resten :)
Tror jag ska satsa på att levla dem i status, så att de får en ny titel, när träningen är på 100%. Men, tjänar man något på att hundarna har höga titlar?
Tass Josephine
#3 De blir mer värda vid eventuell försäljning (beroende på vem som söker hund just då så klart), mer träning --> mer vinster --> höga titlar --> högre level --> bättre valpar vid avel och man kan vara med och kämpa om spelets högts levlade hundar :)
#4, fast vad jag förstår beror det lite på vilken typ av tävlingar som du tävlar i. Tävlar du i "cheapest" så levlar hunden snabbt, medans i typ bias och fewest entries så stiger hundens titel. Mina hundar har haft samma titel ganska länge, därav frågan :). Det är också därför jag undrar om det är smartast att rikta hela energi på att få hunden i högre titel, än att levla.
Tass Josephine
#5 Väljer man"cheapest" så söks och anmäls man till de billigaste tävlingarna som finns ute för hundar i den titelgrupp man anmäler i. Väljer man "bias" anmäls man till tävlingar dör skaparen av tävlingarna har valt en viss gren som tränas mest och har störst inverkan i resultaten och "fewest entries" är när man blir anmäld till tävlingar där så få hundar som möjligt är anmälda :)
Och när man går upp i titlar så är det automatiskt när man har vunnit tävlingar vilket ger hunden mer poäng till hunden och får den att levla upp :)
Kan inte riktigt allt om spelet än så om jag har misstagit mig om något är så får ni gärna rätta mig :)
#6, Jovisst, det är jag insatt i. Men det kan också vara så att hunden levlar mycket och fort, men titeln stannar. Så är det för mina hundar just nu, för vi har bara tävlat i cheapest, där de levlar fort men inte ökar i titel. Därför undrar jag om det är smartare att satsa på bias eller fewest entries för att få bättre titel? Tjänar man något på det? Eller är det bäst att bara fortsätta i cheapest -tävlingarna och träna trots att träningen är 100%?
Tass Josephine
#7 aha, det visste jag faktiskt inte! Får kanske ta och testa lite så jag med, för nu tävlar jag också bara i cheapest och de levlar ganska fort :) Man lär sig nåt nytt varje dag som man säger :)
Hade inte heller tänkt på att man kan levla så. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#8, #9, Jag visste inte heller det, förrän jag läste det här:
http://furrypaws.ifokus.se/discussions/53105ffb8e0e746fc2000447-bias-och-tavlingar?participating-2
Tass Josephine