Varför har du den ras du har?
Varför har du raserna du har för avel? Är det för att de har många färger? Tycker du om formen? Äger du rasen i verkligheten? :)
Köpte först två yorkar eftersom jag skulle vilja ha den rasen någon gång. Parade de och insåg sedan att de bara fanns i några få färger. Jag har finsk lapphund och mittel IRL. Mittel finns inte i spelet så det blev finsk lapphund i stället.
I går blev jag uttråkad, ville avla på någon med många färger och faded. Jag valde chinese crested, gillar utseendet men skulle inte köpa en i verkligheten. Tänker testa en annan metod än på flapparna. Där har jag avlat så att jag bara har lala i generation tre, nu ska jag börja på generation fyra och bara koncentrera mig på HH. Med kineserna ska jag ha liten avelsbas och bara fem founders. (Skulle absolut inte göra så i vekligheten.) Ska försöka avla mot lala 24HH och faded isabella samtidigt.
Du då Hiro? :)
Tja, jag har ganska många raser nu hehe…
Bc har jag i princip endast för att jag hade det förr… (inte beta, mellanversionen) Jag är van att jag har några i kenneln och jag tycker det är kul att det finns så mycket färger. Malldesignen är inte fel den heller :p
Schäfer avlar jag på för att jag tycker om rasen irl och jag älskar färgerna, de är simpla men ruskigt snygga.
Lapsk vallhund hade jag tittat på länge innan jag bestämde mig att köpa en då jag såg att det fanns utan ljusa undersidor och jag blev ännu mer intresserad då jag såg hur löjligt snygga de var utan ljusa undersidor med irish, choklad eller svart med tan points. Så kort sagt, utseendet.
Australian Shepherd köpte jag in nyligen för jag tycker om dem som ras i allmänhet och jag föll för två hundar med jättebra gener. En cocolate with tan points och en isabella… (Är nu parade, jag har behållit en hanvalp, Brindle chocholate with tan points lala EEEE 24HH. Ska hitta en lämplig tik för att få black and tan valpar, ev någon fler färg :p)
Rottweiler har jag för att jag känner en rottis tik… Jag tycker malldesignen är jättefin och de med kolsvart päls och riktigt klar röda eller tan tecken är skitsnygga.
Jag siktar på att få mer HH på alla raserna, troligen kommer min avel på BC (avlar silver) låsas då jag nått EEEE lala 24HH, samma med schäfer då jag har silver with saddle EEE lala 24HH. Lapsk vallhund kommer jag nog jobba vidare med ett tag, aussie har jag mest för att det är roligt och rottisaveln kommer nog öka för att få black with tan points lala 24HH EEEE…
Dock väntar jag på boerboel (sydafrikansk mastiff) kommer den rasen och har en hyfsad mall så kommer alla andra raser läggas ned/låsas för boerboel är en av de två raser som jag drömmer om :]
Skulle glädja mig om några kunde supportera (konstig böjning där va?) i forumet här så "bossarna" i fp förstår att det är en önskad ras…
Lite rörigt möjligen men haha :p
Cocker Spaniel
För att jag har denna underbara ras i verkligheten, hos min egen älskade Lotus ❤️
Tass Josephine
Border colle för det är massa roliga färger som man kan pyssla runt med!
Schäfer för att jag fullkomligt älskar den rasen 😍 Dels vill jag få fram fina vovvar sen i framtiden, börja bygga på 24HH lala och roliga färger! 🙂
Sen har jag en mängd olika raser, som jag leker lite med och experimenterar med, Dels Dutch shepherd, som jag även äger i verkligheten 😛
#5 Vi har samma raser x) Du råkar inte ha en schäfer som bär/har silver och isabella utan mask på lager? :]
Jag har Border Collie för att det finns mycket olika fina och speciella färger att mixtra med, för att malldesignen är snygg och inte lika "fake" som många andra raser i spelet enligt min mening :)
Också för att rasen redan hade kommit långt så jag får snabba resultat då jag fort lessnar om det tar för lång tid haha :D
#6 Nej, tyvärr har jag inte det, har inte kommit så långt med schäfrarna ännu 😛 försöker hitta avelsdugliga hundar, men måste spara ihop lite 😉
#8 Okej ^^
Cairnterrier för jag vill ha en en vacker dag (lugnar suget *S*)
Portugisisk vattenhund för de såg läckra ut i spelet. 😛 Första jag köpte in heter Mouse och är piebald blågrå och vit. :)
Xoloitzcuintle för chinese crested såg så konstiga ut.
Pekingese för dom var söta och för jag saknar Allie "Poopster" som bodde här då jag flyttade hit.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag avlar på bichon havanais för att jag har en "på riktigt" 😃
Tycker däremot att mallen i spelet är lite missvisande, ser mer ut som en kortklippt havvis 🤔 Dessutom finns det inte roan inom rasen i verkligheten men i spelet verkar det vara vanligt förekommande.
Jag starta med schäfer för jag har en själv, sen finns det några klee kai för dom va häftiga men svåra att avla då avelsutbudet är dåligt å så fick det bli några afganer då ja såg några med cool färg.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~