Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 147 ggr
[Indexs]
2014-03-09 11:44
0

Cassos

Eftersom att det verkar finnas en hel del som inte vet vad cassos är så tänkte jag skriva lite här om hur jag har uppfattat det i alla fall.

jag har ingen aning om hur jag ska förklara det annat är att hunden registreras i sin "grupp" för att man ska kunna kolla statistik på hundarna inom rasen samt att valpar efter registrerade hundar får bättre värde :)

Som ni kanske märker så kan jag det inte helt men det är en liten sammanfattning. Den som känner att de kan förklara bättre får gärna lägga till något :)

lollynonna
2014-03-09 11:46
0

hur registerar man i casso då?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Indexs]
2014-03-09 11:51
0

#1 Smart, glömde skriva det! Om du vet vilken grupp hunden hör till så gör du såhär: Atlas --> Social, Cassos --> Välj vilken grupp, t.ex. Drovers --> Register dog. Där ser du vilka hundar du har i gruppen :)

Om du inte vet riktigt vilken grupp så går du in på hunden, och under hundens status så finns alternativet Options, klicka där och tryck Register in casso. Om den redan är registrerad så står det Registered Casso :)
Hoppas det hjälpte!

Em_
2014-03-09 11:52
0

Gå in på Atlas > Social > Cassos > den casso din hund tillhör > Register Dog. I kolumnen längst till höger kommer det upp gröna bockar om du har någon hund som kan registreras i den casson. Hunden måste vara level 5 minst.

lollynonna
2014-03-09 11:53
0

#3 #2 tack! ska kolla

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
2014-03-09 11:56
0

två av mina hundar var visst reggade:D

// Linah 

SolGerbilsidanSol