Ordna bra tävlingar?
När man anordnar sina tävlingar, har ni några tips på hur man ska göra för att få många anmälningar/tjäna mycket pengar på dem? Bias, inte bias, vilken sport, vilken klass, vilket pris osv. Jag har inte fått någon riktig ordning på det där ännu, jag har lite olika klasser och olika priser, ibland får jag många starter, ibland nästan inga alls. Jag har inte varit duktig och gjort statistik på vad som ger vad tyvärr så jag har väldigt dålig koll.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag brukar hålla mig mellan N, AN och JPN eftersom alla har "unghundar" på lägre level så chansen på fler anmälningar är högre. Sport så väljer jag ett träningsområde som mina hundar behöver så jag slipper betala för träningen varje dag. Jag tränar inte mina i bias så jag håller inte mina träninsställen i bias. Pris har jag satt 50 och 900 men det är en smaksak om man vill gå högre eller lägre.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

#1 Tack, jätteintressant svar!
Medis på akvariefisk.
#2 Så lite så. :) Vinst ska vara minst 10 ggr högre än anmälningspriset men eftersom vissa väljer lägst pris och andra högst vinst så kan man både tjäna och förlora på att köra lite större skillnad.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

#3 Mm, jag har provat lite olika pris, men inte hittat något riktigt bra system ännu. :)
Medis på akvariefisk.