köper ni hundkonst?
Något jag sett som jag tycker är kul är att det finns en hel del konstnärer på FP :) som säljer för både riktiga pengar och ingame pengar.
Köper ni hundkonst?
har själv funderat på att göra några bilder och se om jag kan få dem sålda för skoj skull :)
Nej. Jag har en mille nu och det är ungefär vad en DPM dobbis skulle kosta mig… Fast jag antar att de vill ha pengarna i FPP och sådana har jag ju noll.
Hade varit kul att vara lite skillad på att teckna och kunna tjäna ihop lite stålar. Jag vill köpa vuxna excellent superbra dåggar som jag kan para på direkt… jag står inte ut med denna väntan (bara lite OT-pladder… jag är gaggig)
vad är DPM? jag är jätte ny xD
jag vet precis vad du menar :P är ju skit dålig på Genetik och borzoier finns det inte så mkt av ._. Plus så vet jag inte hur man sätter priser på sina egna hundar heller xP
DPM är ett uppfödarprefix för Devil´s Dolls - en stor dobisuppfödare på FP med svindyra voffsar.
Jättesvårt med priser på vofflarna, ja. Jag har köpt o sålt en hel del generation 1 och blev lite ledsen när jag såg att flera av dem hamnat hos "resue"-homes. Så jag antar att det ogillas att sälja vidare. Så jag behåller dem.
Men om du är skillad på att måla så gör det. Många vill ju ha egna avatars. Skulle jag nog också vilja.
Jag har en vän på FP som ritade två underbara bilder på FP åt mig. Den ena är min User Tag-bild och den andra är en stor bild som jag har på min kennels "About"-sida. 🙂
Båda bilderna föreställer min kennels två maskotar! Liam, min första Australian Cattle Dog på Furry Paws, och Fred, mitt marsvin när jag var barn. Har ett inramat foto på väggen med Fred ovanför sängen, visade henne en bild av det och hon baserade bilderna på Fred efter det fotot. 🙂
Det var på grund av (eller kanske tack vare) Fred och den stora bilden som mitt användarnamn blev vad det blev… 😕😃
Dom två bilderna räcker för mig, så jag tror inte jag kommer köpa någon hundkonst på sajten men det får väl tiden utvisa. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Aha ok, jisses.
Jag har läst en del om rescues men trodde det var sådana hundar folk hade 'släppt lösa' utan att sälja.
jag är väl rätt okej på att teckna osv, men jag är rätt kass på att göra reklam för mig. jag är lika aggressiv som en kudde ._.
#5 LOL… men alltså jag har en aggressiv kudde som stabbs me i ögat… det gör jätteont…
Vad kostar en bild då?
Du lägger väl bara upp reklam på din "About" och går in på chatten och gör reklam. Så får du beställningar. det är bra om du kan visa upp saker du gjort, så du kan börja med att göra något till mig… hehe (som jag får till bra pris)
Oj förlåt jag missade dig Mitchika D:
har kollat lite på din profil men jag hittar bara en av bilderna ._.
#6 haha xD du får sätta munkavel på den?
jag har inte testat sälja ännu, det jag gjort tidigare har varit på mellan 15-30 dollar. ( på andra sidor dvs )
http://illenora.deviantart.com/gallery/
jag är jätte dålig på sätta priser, känns alltid som jag antingen gör rövar priser eller tar för billigt som får mina konstnärs kompisar att rodna :/
Jag kan försöka, dock så vet jag inte när jag kan riktigt. Går konst skola med inriktning 3D grafik, och det tar massor med tid från och till ._.
#7 Ingen fara! 🙂
Den ena bilden, min User-Tag, ska gå att se här:
http://www.furry-paws.com/kennel/owner/1139672
Medan den större maskotbilden till min kennel ska finnas här:
http://www.furry-paws.com/kennel/about/1139672
Var tvungen att dubbelkolla så att båda bilderna fortfarande var där, men det verkar dom vara. 
Nice :D du fick till och med ett REF sheet ^^
#9 Japp! 😃
Jag älskar dom bilderna, just för att dom är så personliga. Så att sälja konst är ingen dum idé alls för att tjäna lite extra på Furry Paws eller utanför. 🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
jag har inte sålt någon, så jag vet inte ^^; jag är urkass på priser ._. och jag har problem med sidan atm :/ går super långsamt
#13 atm?
Du kan lägga till bilderna till "Image Bank" också, antas bilderna får du UXP.
Jag har inte råd att betala för konst, tyvärr, men skulle önska mig snygga mer realistiska Blue och Isabellafärgade Dobermanns. Som är kraftiga, ej kuperade öron eller öron… (viktigt att tänka på ögonfärgen hos blue o isabella dock, de har lite skum ögonfärg ibland)
Jag älskar bilden på Mudi som tittar mot användaren, något sådant på dobbis vore sjukt kul
At the moment :3 ledsen engelska slinker ofta in då jag skriver >_<
förstår inte hur det funkar riktigt?
jag har ingen aning hur sådana ser ut, du får visa oss?