Furryklotter
Egentligen ville jag liksom dela en helt onödig sak, och därför är det väl bäst och ha en tråd till alla onödiga inlägg så man kanske kan släppa ut sin ilska om något eller ville bara utrycka glädje om en kull eller så? 😊
~~~~~~~~~~
Haha… Jag har haft en röd Krong till min hund i typ 10 dagar… Gissa om den förstörs!! Trodde det inte skulle hända liksom, 1% breakchance ju 🤪
//Joanna
Jag gillar klotter, antar att jag får skriva OT då…
OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT
😃
Jag har köpt hundar från HS igen… suck*** jag bara samlar på mig… behöver en strategi för hur jag ska göra med alla hundar… har ju ett till konto, där kanske jag ska samla alla random dogs som jag inte avlar på…
Haha, jag har en deluxe kennel och en vanlig kennel, i den vanliga finns mina "random hundar" Sen om jag senare börjar avla seriöst på dem är en annan sak :3
//Joanna
#3 Jag har 3 deluxe kennlar… men bara kaos i skallen typ…
Haha oj! 😂 Jag har nyligen börjat spelet så har inte riktigt kommit så långt min hundsamling!
Men på howrse spelet har jag en hel hög med hästar, sålde av onödiga sist och det var ju ca 150 st hästar som jag inte behövt egentligen
//Joanna
#5 Jag har sålt massor med hundar, men känner mig dum. Flera har köpt dem som har något slags "rescue"… Det känns inte heller riktigt att jag ska samla på mig och sedan sälja hit o dit. Jag får ta mitt ansvar. Det är ju inte dumt att ha många hundar alls, jag får massa UXP och pengar när jag matar o grejar med dem…
Haha det förståss, segt att levla med litet antal hundar
//Joanna
Det är bara tikens anlag för kullstorlek som påverkar kullstorleken. Dock kan valparna få la från pappan.
Tass Josephine
Okay då vet jag tack! :) Tror iaf sparar GEEE hanen, hellre anlag för stor kull på ev framtida tik ju 🙂
//Joanna
Idag har jag fått massa "investigate" och hittat pengar flera gånger 🙂
//Joanna
Sen TS, det där har hänt mig, fast då den FÖRSTA dagen som hunden hade kongen :P
Tass Josephine
hej!vad gör ni idag då?själv ska jag till min lillebror som fyller tre:) det är han på min avatar:3
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#13, Skoj! Och grattis på födelsedagen för honom :).
Jag tråkar mest, slår ihjäl tid framför datorn. Tänkte tvinga med pappa till stan för att köpa ett par böcker, and that's it :P.
Tass Josephine
#12 Haha mysko, men undrar om de typ har ett chanshjul varje dag för krongen xD
//Joanna
Tråkig dag idag, glor runt på Furry Paws medans jag tittar på Crufts live, Ska väl snart ut och ordna ett spår åt min vovve. 😛
MEOW! Någon som har ide vad jag kan bygga på min fjärde plats? XD
Har redan deluxe kennel, training area och critter farm.
APPROPÅ CRITTERS Någon som vet hur man gör så dom NTE blir sura på en? Har en lila drake atm, som är jätteirriterad på mig just.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Äsch! Kollade runt på lite raser, tänker skaffa en till, och så råkar jag köpa en Mudi för 15000!! Shit också..
Tass Josephine
Haha hoppas det var en bra Mudi då x3
//Joanna
#18 heh så går det!du kan ju alltid sälja den för lika mycket igen;)
// Linah
Gerbilsidan
#20, Jo, skrev ett brev till säljaren :P. Hoppas att hon/han köper tillbaks den xD. Annars gäller det ju att få den såld för 15000 också, tror den har legat uppe på marknaden ett tag :P
Tass Josephine
#21 ja,den var lite dyr… hade den bra gener?annars kanske du ska börja med sån uppfödning också!nä skoja,men man får väl hoppas att den köper tillbaka hunden:P
// Linah
Gerbilsidan
#22 Sådär. 14HH, 1hh. Här är en länk:
http://www.furry-paws.com/dog/index/908705
Nåväl, nu har jag lärt mig en läxa. Tur att den inte kostade 60'000 eller uppåt! Då skulle jag vara ruinerad 😛
Tass Josephine
Jag skulle inte köpt tillbaka hunden om jag sålt den tyvärr :o om jag inte kände människan förståss
//Joanna
#24 Jo, förstår nog att denna människa inte heller kommer att göra det. Visserligen kommer jag att erbjuda henne någon form av rabatt, att hon tar tillbaka den för 10'000 typ eller ännu billigare. Gör hon inte det får jag helt enkelt försöka sälja den själv :)
Tass Josephine
Vilka är era favvoraser gällande färger förresten? Tänkte skaffa en till ras, men vet inte vilken. Det ska finnas mycket färger och en snygg design av rasen :)
Tass Josephine
#23 den var ju ändå ganska bra!
// Linah
Gerbilsidan
surar** jag vill para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para parapara para para para para para para para para
Vill fortfarande avla avla avla avla avla avla avla ….
usch… furry paws är så tråkigt på det sättet… världens sämsta spel när det gäller att stilla tålamodet…
hur ska jag kunna vänta tills mina djur är dag 88 innan jag kan para???
H U R ??????????????????
Önskar också man kunde åldra typ med åldrandepoäng som i Howrse
//Joanna
spelar inte den så jag vet inte… men man borde kunna få trycka på en knappjäkel som på FooPets så att de åldras…
jag vet att man missar utställningar och bla lba… men i a f åldra lite grann???
jag skäms om jag ska avla på level 1-15 dogs hela tiden… för att jag är så jäkla otålig
Haha jag spelar inte FooPets :o
Men på howrse så är det en knapp som heter "åldra" och då använder man sig av sina "åldrandepoäng" (man har inte hur många som helst) och då börjar nästa dag ^^, för hästen
//Joanna
FooPets kostar ju :o
//Joanna
Jaaaaaaa, FooPets kostar (förkortas också FP) så jag spelar inte det sedan flera år… det kostade också på psyket för mkt att spela det… fast det kanske furry paws också gör… jag är helt valpsjuk nu…
Hahah man tänker åh nej jag har inte hunnit göra det och det xD Oh nej igår skulle jag gjort det på spelet
//Joanna
#35 hm… mmm… kanske så… eg önskar jag att jag kunde strunta i att spela spel o ha ett liv
Haha vad vore livet utan spel dock? Annars kan jag skicka ett liv på spelet :o
//Joanna
Jag spelar inga sådana skicka-liv-spel… nu faktiskt bara FP…
Nu måste jag äta nåt… sen middag
Jag funderar på att ge upp mina cairns och bara ha dom som maskotar men då har jag earthdog trials träningområde utan nytta och måste spendera en förmögenhet på att ändra. *dunkar huvudet i väggen*
Jag är hopplös på att byta raser hela tiden!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hmm såg nyss att några kunde spara flera ur en kull, har det med level att göra? Eller FP eller nåt?
//Joanna
#42 De som har uppgraderat sitt konto till Elite kan spara två. (vill jag minnas)
Wee, jag har köpt FLERA hundar… weee… nu har jag… supermånga… jag är knäpp
#44 Du är inte ensam. 🤐
#44 Absolut inte ensam. Var nyss tvungen att bygga en till kennel för att få plats med alla mina hundar 🤐
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag köpte nyligen en massa rescuexolos enbart för att ångra mig dagen efter! 😃 De är inte det avelsmaterial jag vill ha egentligen. Men köpt är köpt och nu får jag göra det bästa av situationen. ^^
LOL… jag håller mig till en ras i a f… utom de i HS, men idag har jag sett massor i HS UTAN att köpa hem någon… Det är ett framsteg!!!
V A R F Ö R finns det inga friska Koolies tillsalu.. Nu köpte jag en med fair på höfter, excellent på armbågar och good på ögon och öron.. sjutton också… färgen var cool dock.
-
Har ännu inte riktigt förstått allt på hemsidan med alla tävlingar, bids och allt men jag tror jag lär mig med tiden :)
Idag har jag fått min hund Roland ur min kull och jag ska avla så det bara yrar! Näe men han måste växa till sig först xD
//Joanna
Köpte också en BC igår.. Är 80'000 fattigare.. Men namnet passar, och man kan träna henne i 2 olika sporter, hur det nu går till. Ska försöka avla på henne sen också. 24 HH EEEE och hon är en Brindle Isabella Merle (irish) with silver points and mask. Jädra fräck är hon, älskar henne. Hon kommer bli min maskot och kommer ev. behålla någon valp efter henne, hihi.
-
#53 Ååh vacker!
Haha oj, jag köpte min för en billig peng och hon är bara 12HH och EGEG men så vacker 😊
//Joanna
Jag är så förundrad, ibland hittar jag "Adopt an abandoned dog" eller "Abandon a dog" men jag hittar den inte just nu :o hur går man?
//Joanna
#56 Atlas/humane society
Aaa juste… Tack!! 🤪
//Joanna
Så lite så :)
Suck suck suck suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck
Tidsskillnaden är så jobbig. Jag har skickat en BR (breeding request) och väntar nu på godkännande eller avslag… Eller bara på att det blir nytt dygn… Har pratat m tjejen, men hennes hane är låst och hon förstår inte riktigt att det är en annan tidszon här… Hon låste upp honom när hon trodde att jag var där och låste honom sedan igen… suck suck suck
Jag har inte haft kull på flera daaaaaaaaaaaaaagar… jag är helt knäckt
Fick en mindre baby boom idag på min kennel! Hela fem kullar, fyra stycken med Cairn Terriers och en med Australian Cattle Dogs! 😃
Jag ville köra en testparning med dom paren jag hade planerat i förväg nu när dom var 84 dagar för att se hur bra det verkligen blev i praktiken. Två av kullarna gav fantastiskt resultat, precis som jag hoppades på. Den ena av dom kullarna fick bara två valpar, men det blev två tikar som båda har lala samt GEEE och GGEE! Tiken med GEEE är dessutom Steel Blue, en av färgerna jag satsar på. Så jag är supernöjd. 😃
Sen fick jag en lovande hane i Australian Cattle Dog-kullen, som dock har lla men EEEG. Det tråkiga är att han inte bär anlag för röd, men med rätt tik kan det jämna ut sig. 🙂
Om drygt två veckor blir det fem kullar till med samma hundar (dock inte med samma par i dom sämre kullarna), plus säkert närmare tio kullar till då flertalet av mina hundar börjar nå upp i 85 dagar vid det laget. 😃
Jag är så förväntansfull och hoppas på massa bra valpar till nästa generation av mina linjer! 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Oooh spännande uppdatering från Kah nu!
Då köpte man en ny ras igen… -.-' Fast bara en tik och en hane som behöver levlas, hade tänkt en liten skala. :)
Du får ta och skicka youtubevideon "My name is Inga I come from sweden" *tralala*
//Joanna

Yey, nytt rekord i Gene Genie, 122! ^^
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Snacka om att jag känner mig som en nybörjare när jag läser här. 😞
Men jag antar att man lär sig allt eftersom man spelar! Jag har redan bra koll på genetiken, nu måste jag få bättre koll på level också. Och allt annat… 😃
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
Haha det är lungt! Är också nybörjare 😃
//Joanna
Åhåh! JAG FICK EN KULL MED EN 50 LEVEL EEEE hund!! :D Fick 9 valpar,alla lala och många HH ska se vilken jag ska spara <3
//Joanna
Grattis!! :D
Yay tack! Först och främst trodde jag inte ens ägaren till hanen med lvl 50 skulle acceptera en lvl 5 tik :o Men så blev det
//Joanna
klotteri klottera… bara 288 UXP till nästa level…
Level 10 nu 🥳
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Själv är jag glad över att jag nådde level 4 och att mina första hundar blev level 2 idag.😃 Jag firade med att köpa en lite äldre tik med level 22. Hon ska meriteras ännu mer och sedan ska hon gå i avel och så får vi se vad hon kan tillföra. I övrigt är det framför allt en av mina egna förstagenerationstikar som jag har stora förväntningar på men där kommer jag ju få vänta lääääänge. 😕
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
Nä, nu när jag försöker sälja av mig de hundar jag har av "fel" ras så råkar jag köpa på mig en annan hund! Men han var så fin… Och åtminstone i rätt rasgrupp, en svart afghanhund. Han får bli maskot! Och så kan jag se till att blir en bra kapplöpningshund. 👍
Är lvl 8 nu :D
//Joanna
Haha, men det är ett speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel… besinna dig inte, bara köp, avla, ha kul
❤️
ska jag säga som inte köpt någon hund idag alls… oj oj… men jag fick en kull igår… det räknas kanske
fast… jag sparar pengar… har satt ut en valp till salu, för ganska lågt pris, men vet inte om jag vill sälja den ens… DEN kan jag köpa… från mig själv
#80 Jag gillar dina råd! 😃 Faktum är att jag hela tiden håller ögonen öppna efter guldkorn till hundar, jag reserverade en valp billigt idag. Eftersom jag tycker det är roligt att avla från grunden så vill jag inte köpa svindyra 24HH-hundar utan jag försöker hitta sådant som kan matcha mitt redan befintliga avelsmaterial i stället. Och sedan är det då en lång väntan innan man kan testa och se om det funkar. 😛
Jaaag vet inte vad jag ska bygga på mina tomma platser. Har en deluxe kennel, en basic och 2 tomma byggytor. Kan bygga Tree gove, Meadow(Ger det en en extra meadow, med allt vad det innebär?!), 1 star training area och 2 star training area. Inte en aning och vad Tree gove är heller…
-
Vad har ni andra valt för profession?
#84 - Jag har valt Trainer :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
-rullar in-
Vi borde nästan göra ett gille på sidan för alla här :)
#81 😃
Jag tycker alla på sajten verkar vilja avla från grunden.
jag skiter i motvind… jag vill inte avla från grunden. Inte hela vägen. Det var inge kul efter en vecka med 20hh och 2HH
#82 Jag kör med träning. Vet inte heller var tree gove är antar att det är träd bara… hehe
Valde uppfödare, för på mitt no1-konto ska jag avla, på andra kontot har jag ev valt nåt annat… men det var ole dole doff… känns som att jag eg vet för lite.. är valet permanent? kan man ångra sig? oj oj vilken ångest… lol
#86 men det här är ju ett GILLE… väl?
Det var lite lustisch en tjej jag brevväxlade lite med tyckte att det var så konstigt med alla svenskar som dykt upp på FP nu… hihi… jag berättade att vi har den här sajten… FP borde sponsra sajten nästan
Ibland har man lite tur också! Jag gjorde ett par parningar innan jag hade någon riktig koll alls, en av dem med en tik som bara hade 2 HH och lla(något jag inte hade koll på då). Hanen hade 13 HH och jag lyckades få en tik ur den kullen som det känns vettigt att spara; 11 HH och Lla, dessutom Stamina som boost vilket passar mig som avlar för kapplöpning. Det kommer inte bli perfekta valpar efter henne naturligtvis men nu när jag kan lite mer borde jag kunna matcha henne och förbättra ytterligare lite.
#88 Tur i spel kanske?
Jag har nu två mkt bra blue dobs valphanar (bröder - kände att nu när jag äntligen har något bra kan jag ju inte sälja den andra så jag behåller båda så länge) så jag får se hur jag gör framöver.
Jag har svåååååååååååååååårt med den här fina saken att vänta till dag 88 och 100…
flera måååååååååååååånader
snacka om söligt spel
#91 Därför jag har två konton, man får mer att göra. :P Man får ha upp till tre konton per person så är bara att köra på. :)
Jag fick några amerikanska vänner från ett annat spel att komma till FP… nu är några av dem lite olyckliga och fattar ingenting… lol… jag skäms lite för att jag ev lurat dem
#93 Haha inget fel med värvning :D
har köpt vindruvor!:D
// Linah
Gerbilsidan
#95 Haha, jag har precis orkat ta mig igenom genetikspelet och tagit mig upp till level 6, köpt en shop och lagt ut gröna vindruvor till salu där. 😃
Kollade vad andra ville ha betalt och såg till att vara billigast, jag vill bara bli av med dem…
#96 ska köpa dom!
// Linah
Gerbilsidan
#94 Jo, men alltså… hm… antar att spelet inte är något för dem…
Nu har jag köpt en liten HS hund igen… suck… men jag köpte bara EN… det var 10 st i HS när jag glodde…
#95 Jag har köpt en kaka… Heart Cookie… men jag vet inte riktigt vad den är för… vad den boostar… och jag håller nog bara i den ett tag
har köpt dem😃#96
// Linah
Gerbilsidan
hundraaaaa
// Linah
Gerbilsidan
#101 de var billiga! ska använda dem om jag får en "ful" hund:P ifall jag bara är såå less på färgen!
// Linah
Gerbilsidan
hm… varför vill man ha en ful hund?
man kan hämta en bild från bildbanken eller en bild man ritat själv om det inte passar med FPs bilder
#103 man kanske vill ha den och sen har man många av samma färg? eller så kanske man tyckte färgen var fin från början,men inte längre?eller så kanske man inte fick välja färg helt enkelt? finns många anledningar haha:P eller så vill man bara ha en grön hund;)
// Linah
Gerbilsidan
vad gör man med en ekollon?eller vad det nu heter:P
// Linah
Gerbilsidan
Haha, nu hade jag lite tur igen! Jag köpte en äldre hane idag, som jag tänkte försöka passa ihop med någon av mina tikar innan han föll för åldersstrecket. Har sett ut en tik som matchar honom rätt bra också men när jag såg att han hade ett chokladanlag var jag ju tvungen att kolla - och den enda vuxna tik jag har med chokladanlag har jag försökt sälja för kaffepengar eftersom jag inte tyckt att hon varit något att avla på; bara 1 HH och ll på det. Hade det varit levande djur hade jag hellre skjutit mig själv än chansat på det viset men… 😞
EN valp blev det, fawn med choklad sable och 8 HH(och ll men det kan jag leva med). Vete tusan om jag förtjänade det… 😛
Nu får mammatiken bo kvar hos mig, om inte annat som pensionär om jag får dåligt med plats. 🙂
#105 matar till en hund för en boost eller säljer till annan användare. :)
#107 okeej,vad är det då? vad är boost?:)
// Linah
Gerbilsidan
#108 Du får extra i nån stat, minns inte om det var flera eller random. Testa. :)
ni är tråk nu blä blä bläb🧟♂️💣
#109 okej,ska prova:)
#110 du kan va tråk:Phaha nä men ;)
// Linah
Gerbilsidan
det var typ att man levla upp dåggeen och den fick högre sånt där grejs:P
// Linah
Gerbilsidan
#111 ja, jag har verkligen valpsugångest… morr… har en tik som är 96 dagar och det kliar sååå i fingrarna…
Precis fått en kull på 11 valpar mellan två föräldrar med 24HH och lala 😎
Bloggar om hunderiet
Efter en hel veckas sparande så har ja äntligen lyckats köpa elithundhuset *woohoo* det börja bli lite trångt i det förra huset så nu kan ja ha plats för fler hundar!
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
#116 Hur mycket kostade det? :o
//Joanna
#82 Tree grove och meadow är bara "utfyllnad", jag skulle rekommendera training areas i sporter du tränar många hundar i, med så många stars som möjligt (två i ditt fall, uppgradera till tre när man kan är en bra idé) då det ger hundarna en fördel i träningen, de får högre stats vid träningstillfällena och kan därmed prestera bättre på tävlingar. Plus att man tränar gratis på sina egna planer. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
suck… åter en dag då det är sååå tråk…
och alla vänner är offline - hälften av mina vänner på listan vet jag inte heller vilka de är, de har bara skickat förfrågan och jag har accepterat… ska införa en liten regel för mig själv att vi ska skicka mail först sen kan vi bli vänner 😛
En annan sak som irriterar mig lite är att denna sida inte är direktansluten till Furry Paws. Jag vill ofta klicka på era nick och då hamna på eran profil på FP och inte här på ifokus… lol
Denna tråd gillas! :D
Fik en kull för några dagar sedan. och förväntade mej många valpar. och vad fick jag? Jo 2 valpar!xD En är ute till salu. Men skulle vela ha den själv men men. =P Jag ska inte spara någon ur den kullen!:P Så är ni intresserad av en Engelsk cocker tik så har jag en.;)
Nu ska jag gå offline.
Känner mig lite irriterad. Tycker folk är ganska jobbiga på internet. Inga raka rör utan tusen följdfrågor och sedan svarar de inte på mina frågor och så läser de inte artiklar jag skrivit för att slippa skriva allt om igen och igen och igen och igen..
te, kanske fem eller femton mackor om jag har något glutenfritt bröd, massa godis haha jag kan ju drömma, inte para den där lala tiken, inte para henne, vänta 70 dagar innan du gör det grodan… ja, JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIJ vad jag kommer att vänta… pussa iller kanske…stackarna, de är så sönderpussade… men just… får ju besök imorgon… sätta på varmvatten, lägga mig så jag kan gå upp tidigt…
Buhu såg på Remember me för första gången 😭❤️
Well well kanske borde sova snart, eller speeeeeeeela lite först! xD
//Joanna
#117 en miljon 🤔
#123 Oj :O
~~~~~~~~~
Haha… inatt drömde jag om Furry-paws blandat med howrse… Jag hade fått i uppdrag om någonting och sen hade jag gjort hälften så skulle jag köpa en hund också, ville ha från sales men man var tvungen att köpa från det andra stället för 5000$ och så gick inte det eftersom jag bara hade 50,000$ och var då för fattig??? Iaf så eftersom jag var för fattig för att köpa hund försvann alla köpa hund länkar XD
Sen så insåg jag att köpa hund länkar kom tillbaka när man loggat in igen… alltså Lol XD
//Joanna
Planerat morgondagens kullar, blir förhoppningsvis tre stycken!
Bloggar om hunderiet
Igår däremot hittade jag ett Glowing Yellow Collar där, det snappade jag åt mig och försöker sälja nu i min affär. 😛 Har Yellow Grapes där också som jag inte vill ha.
Insåg att jag inte har några vänner på Furry Paws, fast sen så vet jag inte heller hur man lägger till vänner eller om man måste minst vara någon leveln eller så? Annars lägg till mig och säg vilka ni är? :D
//Joanna
jag har frågat dig nu!
// Linah
Gerbilsidan
#131 Svarat 😃
Vem är Zolah? :D
//Joanna
#132 min vän😃
// Linah
Gerbilsidan
tjoho, tredje gången gillt!
Nu kom min solida chokladfärgade pojke från en kull på 11 valpar och alla 24 HH lala å bonusen är att hans boost är stamina! Jublar då ja bara får boost på agility (värdelöst på schäfer)
Kan besöka honom här, Rambler h eter han, nu önskar ja att man hade elitkonto så ja kunde ta en av hans systrar oxå!
http://www.furry-paws.com/litter/view/504059 (id nr 504059)
Hahahah! Jag fick precis 1 VALP i en kull! och den var dålig XD Japanese Chin, fast hon är min maskot 😍
//Joanna
#133 Fast man får ha flera accounts sålänge man inte fuskar med dom? :3
//Joanna
ska skaffa en hund som inte är borzoi,vilken ras ?
// Linah
Gerbilsidan
Border Collie! :D
//Joanna
#138 hmmm… ska kolla:P
// Linah
Gerbilsidan
vilken färg är typ"ovanlig" hos border collies?
// Linah
Gerbilsidan
Massa ovanliga! fick lite ovanliga i min kull
MEN JAG VET INTE VILKEN JAG SKA SPARA </3 VILL SPARA NÄSTAN ALLA :C
http://www.furry-paws.com/litter/view/504761
Hjälp! Främst vill jag ha Puppy 6 ,7 och 8
//Joanna
#141 vilken är ovanlig tycker du?:)
// Linah
Gerbilsidan
Hmm jag tycker de tigererade x3 Men det är min åsikt
//Joanna
#143 okej,då ska jag hålla utkik efter en sån:D
// Linah
Gerbilsidan
#145 jag skulle ha tagit 1:an, den var finast!
// Linah
Gerbilsidan
är en helfärgad chokladfärg ovanlig på borzoier?
// Linah
Gerbilsidan
hur gör man då man gör en critter farm? har köpt två hamstrar:D
// Linah
Gerbilsidan
Lycka!! Jag hittade en vit portis som jag verkligen ville ha med lala och bra leder (GEGG) men kostade 50k och jag kände hellre för att köpa 10 storehundar för det priset då den hunden var en gen1 hund. Så jag chansar och fyra hundar in så får jag en vit tik! Jag kollar generna och hon har GGGE, lala och har även DD! Jag är svag för dilutionhundar så även de valpar som inte blir vita efter henne kommer ha dilutionfärg! Älska!
Nu är jag väldigt nöjd, har redan tjänat in pengarna jag betalade för att skaffa en egen affär - med råge! 🙂 Tur, eftersom jag köpte den dyraste hunden hittills idag….
Varför kan jag inte se min kulls färger? :o
Har färgen inte kommit ut i spelen än? Eller wat …
//Joanna
#151 Du har inte gentestat kullen än. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alltså, jag VET att det bara är virtuella hundar… Men när det dyker upp en saluki till salu som ägaren inte tagit hand om så den är skitig, den har inte tränats alls och har inte ens en vattenskål tillagd - då köper jag den trots att jag inte har något som helst intresse för att använda den i avel bara för att låtsas att jag gör en god gärning som matar och fixar i ordning den. Så nu får den bo med mina andra sällskapshundar.
Jag måste skaffa större kennel…
#152 Åh tack! Att missa nåt sånt! Var för exalterad över att se färgerna på kullen! haha brukar göra det när jag vaccinerar men inte nu xD
Blir att spara puppy 3
//Joanna
#153 Jag är likadan, blöder för smutsiga hungriga FP hundar. 😊
Level 14
2,252 UXP for Next Level
Gaaahhh vill bli lvl 15!
Äntligen level 14, vill oxå bli 15 😃 Fast helst 20 😉
Jag BORDE bli level 10 imorgon, äntligen! Då ska jag skaffa både kennelnamn och träningsanläggning, eftersom jag kan få mer utrymme!
Nu har jag spelat i fem dagar och några av de hundar jag hade förhoppningar om i början har "degraderats" till sällskapshundar. Även om jag fortfarande inte har ro att vänta till dag 88 innan jag avlar första gången höjs successivt standarden för vad jag anser kan bli lämpligt framtida avelsmaterial… 😉
Jaa, så blev man 20 år gammal idag, inte dåligt! Fick min efterlängtade Systemkamera 😃
#159 Grattis! vad blev det för kamera?
Ja en nybörjarkamera, Canon eos 1100D, Duger fint tills jag lär mig mer, himla trött på mobilbilder 😉
Gaaah! vill bli av med mina Alaskan Klee Kai hundar nu!
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Lollynonna det är på manage och en critter farm kostar 100.000!! Jag som hade köpt en liten purple dragon blev besviken D: dyrt dyrt;)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Grattis Ayaka!! 🥳🎁🎂🎈
Ang det jag skrev här i #121
Jag var så trött och sliten. Jag är det ofta. Jag har inte energi nog och tar ut mig och märker inte hur lite energi jag har och blir istället grinig och irriterad.
Det var inget personligt. Jag var bara trött och sliten.
Visserligen fick jag några pm i inboxen som krävde min uppmärksamhet och ett av dem gjorde mig väldigt trött. Inte trött på annat sätt än att jag kände att det krävdes för mkt energi och kraft från min sida för att hjälpa denna person. Så jag gnällde lite.
Som tur var lyckades jag hjälpa personen på ett lätt sätt, jag skickade länkar på några artiklar som jag bad personen läsa noga och sedan komma med följdfrågor fast då gärna på forumet eftersom jag inte hade tid att skriva pm. Det tog hen bra, trots att jag tyckte att det var lite slött av mig…
❤️
Tack Cahira!😃
Whop whop! Level 10 dags för att registrera min kennel :3
Typ 5-6 kullar just nu :o
Och flytta till större building site x3
//Joanna
#169 Antar att det var det bästa jag kunde göra. Det fanns så mkt okunskap att jag inte visste vart jag skulle börja. Jag orkade inte ha en privatkurs i pm och lägga ner så mkt kraft på det. Kände att jag kunde länka till artiklar och hoppas att personen skulle läsa…
#170 Vi håller tummarna för det! Även om jag förstår att det kan vara svårt så är det ibland så att man måste släppa saker man inte har ansvaret för, annars går man under av alla krav.
Jag har inte orkat sköta om mina hundar då min dator är cpdryg så jag känner mig jättehemsk :(
-
#171 Sätt upp för reservable, kanske finns nån som vill ha 10 eller 13 HH om de är tidigt i uppfödandet. :)
#173 Lås dem
Håller med #174, valpar behöver inte vara superbra för att de ska kunna vara intressanta för andra. Det beror ju på hur genotypen ser ut i övrigt och vad man avlar mot för mål. Jag har själv köpt hundar med 9-10 HH och något hh om det finns något annat jag är ute efter och jag har tilltänkta avelshundar som inte har samma svagheter. Visst, första kullen kommer ju inte att bli fantastiskt men då har jag å andra sidan inte målet att så fort som möjligt få fram en valp med 24 HH heller utan vill ha med lite andra saker också.
Precis, de kanske bär på greying, silver, merle eller lala eller annat intressant. :)
Gud nu blev jag grinig. Jag sålde en 13dagars hund, tänkte nån annan kunde ha användning av tiken. Så köps hon av nån 350+ dogs for sale och blir retired direkt. Visst ingen superstjärna, därför hon var på public sale. Men vafan det var väl lite onödigt?
JIPPPIE!!!!
Nu har jag mitt eget kennelnamn och alla mina uppfödda hundar kommer att bära prefixet WinIt! 😃
(Nu har jag en del att leva upp till…)
ska hjälpa med att göra en artbase idag, kanske kan börja sälja hundkonst efter det :3
Har bestämt att ha köpstop och inte köpa in nya hundar, nu väntar jag istället på att mina tikar ska växa upp :)
Bloggar om hunderiet
#179 Härligt, grattis! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#178 Har hänt mig också, fast då var det ett rescue.
Den du råkat ut för är nog en som köper hundar billigt och sedan säljer dem dyrare, ev när de levlat upp…
Själv köper jag superbilliga dåggs, som har vandrat runt en del, gått i avel och slängs ut. De ska få gå hos mig. Tills de blir pensionerade. Någon kan jag låna ut till avel, om intresse finns.
ARGH! Kom till fråga 340 på Gene Genie när jag fick hjärnsläpp och svarade fel. 😭 Jag gör ett nytt försök på titeln imorgon i stället….
Skallebank.
Vill köpa billiga dåggs, men hittar inga skoj
någon mer som har seriösa lagg på FP?
jupp… laggetti laggetii lagg lagg
men även på ifokus… suck***
google är aldrig problem med… lol
Ok, jag är väldigt irriterad på det xD försökte fråga i chatten men blev heligt ignorerad :P
iFokus har jag inte märkt ngt, men då är det ju inte där jag vill göra saker :P *försöker få hundarna jag gjort värderade*
Det laggar inte för mig… #188 Bättre att skriva på Bugs board än i chatten när det gäller sånt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag kommer inte åt forumet då det laggar som det gör, så jag tänkte att chatten skulle gå bättre. Men tyvärr så är det bara folk med bild och som skriker högst som får svar xD
ont i skallen fortf
mat i ugnen… LÄIJT dinnör här… bättre än NOLL dinnör… som det kan bli när man är en fattig jäkel
illrarna sover, mössen stökar, elden sprakar (det är lite kallt igen), huvudet bankar och råttorna mumsar
Låter rätt mysigt iafl, mina killar har somnat under en pizza kartong och gör inget väsen ( råttorna dvs )
migrääääääääääääääääääääääään… f*ck it
bilderboks-stadiet intaget, kan inte läsa just nu
aaawws - huggles- hoppas det släpper snart :c
#194 ❤️ja, tror eg en nattpromenad kan lösa problemet, men jag villinte gå ut… jag vill ha godis o se en såmbifilm
Jag tror definitivt en zomb zomb film är bra för hälsan <3 ;D
Jag kollar Criminal Minds och äter chokilaaaad! 😛
T_T otäcking, du bör dela med dig!
Men….men…det är Starbars! MINA Starbars!
vad är starbars?
en butterfinger skulle inte sitta fel… eller en påse M&M
starbars är choklad med nommig jordnötsmör i mitten ;c
jag vill ha allt möjligt idag, får inte pengar förens på måndag >_<
Nommigt var rätt ord! Jag är ingen riktig chokladmänniska annars, men kombinationen av choklad, kola och jordnöt….
jag blev jättekär i dem när dom kom x3
är också ett godis som räcker länge för mig, då det är så 'mäktigt' :3
Ja, man klämmer inte i sig flera på raken, direkt…
Jag verkligen ratade starbar först… Men sen efter jag åt det när jag hade min mens… JAG BLEV KÄR I STARBAR! Vilka under mens kan göra! XD haha
//Joanna

Haha, kom precis på hur man plockade ut sina pengar ur sin shop, det var 400 000 snabba pengar. ^^
Medis på akvariefisk.
oh nice :D hur lyckades du få så mycket?

#207 Jag har lyckats hitta lite värdefulla grejer, bland annat en Ancient Fang. Jag sparar inte på värdefulla grejer till mig själv just nu, köper hellre bra hundar för pengarna. =)
Medis på akvariefisk.
Ok :3 jag skaffade en röd drake för min tand xD
resten hoardar jag förutom en dublett av den trasiga statyn
Jag har kanske sålt för 50,000, av någon anledning får jag massa vindruvor som jag inte är ett dugg intresserad av. Just nu har jag röda till salu. 😕
jag tycker vindruvor är så tråkiga :P är klart en dålig rip off på neopets ide med penslar. deras är iafl originella som ändrar utseendet rätt markant ( oftast ). Tex 'pirate brush' , då blir ditt husdjur till en pirat :)
#211 Jag spelar inte neopets men jag extremt konservativ vad det gäller just sånt där - jag vill att djur ska se ut som djur liksom och ser ingen glädje alls i att ha en bild på en regnbågsfärgad hund.
Jag spelade det sedan jag var liten, mitt konto är 10 år plus + xD
Är ju ett fantasi spel så jag förväntar mig inte mer eller mindre :)
Men furry paws känns det off, synliga halsband osv hade varit roligare.
Vad händer om man ger vindruvor? Alltså jag vet med färgen med kan dom typ dö av det? Har en pink grape som jag funderar på
//Joanna
Dom bara byter färg, FP är så barnvänligt att man inte ens får prata andra språk :P
( föreslog att dom skulle sluta ha censur för att det mobbade svenska, tex kan man inte säga sluta, titta osv det blir censurerat med grrr. Men dom ville ha det så barnsäkert som möjligt så det var inte ok :P )
Haha oj men då borde de bara skaffa en chatt tillägnad till ett visst språk ju :o De kan ju förlora användare på det där
//Joanna
vad jag fattade får man inte ens ha guilds på andra språk för att man skrev på att det bara skulle vara engelska på sidan :P
tycker det är otrevligt, hur ska vi som medlemmar kunna ha åsikter om vi blir nedskjutna ._. om ni vill kan jag länka tråden. om fler säger att det är en bra ide så kanske dom tänker anorlunda.
Precis, jätte störande xD skrev till Grodan och allt blev skumt för orden försvann ju xP
Bitch är tydligen OK, för jag drog det som skämt i en tråd :p
Länka gärna!
Jag kan visserligen se en poäng i att de inte kan ha någon som helst inblick i vad som skrivs om de tillåter språk de inte behärskar. Det kan ju bli ett problem om diskussionerna spårar ur eller börjar handla om saker som är olämpliga eller rentav olagliga.
Vad gör pork buiscits? Det står bara att det är en positiv sak som händer, är det värt en acient fang?
//Joanna
Visst, men det gör det ändå inte omöjligt att folk gör så ändå.
är ju bara att byta ut visa bokstäver mot siffror eller så, dom kommer säkert märka det senare då spelet blir större. Jag harvarit på andra sidor som hade det där och dom insåg att det inte gick att hålla tillbaka, och dom sidorna har inte förintats. xD
Gah va ni klottrar
jag är på #201 och #202
JORDNÖTTER MED CHOCKILAAAA OCH KLADD O KRISP O MUUUUMS
Har ni smakat Butterfinger? Det är jordnötskrispbar… knark***
Kan inte sova, oroar mig för imorgon :c varit sjuk i nästan en hel vecka ( skolvecka ) och fegar om att åka imorgon ._.
Nope, men reeses peanut buttercups har jag testat, inte så coola som jag trodde dock ( ben and jerry glassen med sådana )
#222 I en sluten guild vore det ju bra om man kunde välja att prata vilket språk man ville, det kan jag absolut hålla med om.
Den här typen av moral är så himla underlig, de barn som spelar FP kan med några knapptryck vara inne på websidor där ord som slut och tit skulle vara superoskyldiga i jämförelse, oavsett hur mycket filter och säkerhet deras föräldrar försöker ha.
#225 ok inte ätit den… Reeses (men antar att den är ganska lik Butterfinger)
gå imorron så har du hela helgen att känna dig fri i ryggen (blev knepig svenska här…lol)
tyckte det var lite skoj att denna reklam dök upp på sajten nu
Om du vill se skumma saker, kolla i general discussion om vad man får och inte får prata om!
tex får man inte snacka religion, pubertet ( OK med att man inte ska snacka sex osv, men pubertala saker som sker med kroppen borde ju vara OK ).
Blir mindre och mindre glad på forumet ._.
Bara rädd att jag ska hosta mig till döds och få jobbiga frågor ._. och som den aspergiga person jag är känns det 'fel' att gå på en fredag då hela veckan blivit 'fel'.
rent logiskt sett så borde det ju vara samma regler, annars får jag MOD/ADMIN ticks 😓
#228 Ja, jordnöttsgodis som man gör själv blir himla smarrigt
#230 ska du vara hemma hela helgen kan du ju vara hemma imorgon också, speciellt om du fortf är sjuk…
jag minns från skoltiden att om jag skulle gå ut på helgen var det aldrig bra att inte gå på fredagen… hehe..
Enda planen jag har är att vara med mina föräldrar som kommer på besök, annars försöker jag inte gå ut då jag ofta får jobbiga host anfall.
Har tex hostat hela dagen idag och tappat rösten helt xP
#224 Jag vet inte. Jag har inga "critters"… tror att de är utfyllnad bara
men om man får pengar o UXP för att mata o greja med dem så säg till, då måste jag ev också ha några… hehe
Tror någon sa att critters ska gå att göra saker med - men antar man måste ha en critter hem innan dess och dom kostar MASSOR
surar lite på att jag råkade glömma några nollor i slutet på en varas pris i min shop… hm…
nej ska försöka sova . god katt!
natti 😴
Gahh nu började jag sakna mina neopets 😭
Gällande språket så är det ju som sagt för att de som är admin ska kunna hålla koll, det kan de omöjligt om de inte förstår språket, så det ser jag inget konstigt med. Jag hade exempelvis inte accepterat en tråd på tyska på nån av mina sajter här, av samma anledning. Det har dock funnits exempelvis ett swedish casso tidigare, där man fick skriva på svenska OM man även skrev en engelsk översättning, annars togs det bort. Antar att det går att göra samma sak nu i ett sånt casso om någon skapar ett. Men i de vanliga forumen ser jag ingen anledning till varför man ska skriva på svenska, när majoriteten inte förstår språket? Ang. orden som är censurerade så är det många barn som är medlemmar och bara för att det är lätt att hitta sånt på andra sidor behöver det inte vara okej överallt. Samma sak där, jag skulle absolut inte tillåta porrbilder eller att någon skrev om nån annan som en slampa på mina sajter, även om det går lätt att hitta det på andra sidor. Slut är ju dessutom något som knappast kan användas på annat sätt än som skällsord för någon, så varför skulle det vara tillåtet? Förbjudna samtalsämnen kan jag se som positivt det med, med tanke på åldern på majoriteten av medlemmarna. Det är inget diskussionsforum i den bemärkelsen, det är ett spel i första hand, där man har möjlighet att prata med andra medlemmar. Men många yngre tänker inte alltid på konsekvenserna av det de säger och kan vara väldigt hårda i tonen när de har en annan åsikt och till och med elaka (självklart vuxna också, men de flesta äldre tänker förhoppningsvis efter före) och heta och känsliga ämnen skulle knappast göra det bättre. Jag har personligen inga problem med att inte prata om de ämnena på forumet, och har man inget behov av att göra det kan det väl knappast ses som ett problem? :) De finns där av en anledning och om admin anser det nödvändigt så är det antagligen det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åh, jag har en hund som ser ut att kunna spränga 70-strecket, äntligen! Har haft på tok för många hundar som tagit sig till level 69 nu. :p Det sura är bara att hon även gick från WC till UC under natten, så det är väl det som kan ställa till det…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#242 cool! Grattis
#243 Ser helt ok ut, utom färgläggningen kanske…hehe 😃
#244 Tack, men jag vågar inte ropa hej än… Hon är 99 dagar gammal idag så… Visst, hon lär ta sig till 70 innan hon pensioneras, men jag vill att hon ska nå dit imorgon, när jag ska avla på henne. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#245 HÅller en tumme…
och blir avis… tänk att sitta o vänta 3 jäkla f-cking månader på att få para en hund… en tecknad hund i ett spel på internet… suck***
jag kommer att tappa intresset för spelet om jag ska göra likadant… och jag har en uppf-partner som tror på mig… lol… hahaha vilket skämt… jag kämpar varje dag mot att INTE para någon av mina hundar, jag har t o m sneglat lite på mina rescues om jag inte skulle… bara lite… *suck*
Såg förresten precis att VINTERMUSEN avreggat sig från iFokus. Jag blev så ledsen. Dumma dumma vintermusa. Du måste fråga mig först! Och jag hade givetvis sagt NEJ!!! *morrar o surar*😉
#246 Haha det är därför man har många hundar, då dröjer det aldrig så lång tid mellan parningarna ändå. Tvärtom tycker jag det är ganska skönt när det går några dagar utan hundar som behöver paras. :p
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#244 Hehe jaa det behöver nog allt finslipas lite innan jag kan kalla den klar 😉
- Nederlandse Kooikerhondje -
jag tycker att folk som har för många hundar och måste låsa dem som är på dag 100 för att kunna ha tid att para sen, kan skicka dem över till mig så kan jag para… hehe (skojja bara, jag vill itne ha random dåggs heller att para på…)
Jag bara lyckats göra dag 100 parning en gång… men det var snudd på att gå åt skogen, det var en låst hane hos annan användare och hon strulade… men till slut, sent på natten *suck* kunde jag göra parningen… (jag köpte alltså en äldre tik, ifall någon undrar, jag har ju inte spelat så länge… hehe)
De andra gångerna har jag inte orkat vänta… men jag jobbar på mitt tålamod…

Jag blev så sugen på neopets när de pratades om här, jag försökte logga in där, men jag har glömt mitt lösen och har inte kvar mejladressen jag hade på den tiden jag spelade det. :(
Medis på akvariefisk.
opps köpte nyss ny hundar 😐 Denna gång en ny ras också, blev sugen på att testa nån ny
Jag önskar så jag kunde gå in till min sån där djur… på chicken smoothie, men samma där… glömt lösen o allt…
här är min fina råtta http://www.chickensmoothie.com/viewpet.php?id=8964386
Vilken trööööööög dag på FP! Jag har fått godkänt en parningsförfrågan jag gjort men hundägaren har missat att låsa upp hunden jag vill låna för avel, så nu har jag fått skicka meddelanden och måste ändå vänta. 😕
Och i övrigt så är det mest spännande som hänt att jag hittade en foderburk till på junkyarden.
hittade också sådan burk, men jag gillar dem inte…
igår fick jag 1 FPP… en ynka… nåja bättre än 0
Jag tycker de är rätt bra när man kommer upp i dyrare fodersorter som har färre portioner per påse. Men jag skulle inte KÖPA dem…
jag har en vind…
jag vet inte hur många gånger jag råkat tömma en sådan burk FULL med mat och all mat SLÄNGTS… så NEJ, inga mera f*cking burkar…*morr*
Jag var så trött. Jag somnade. Drömde om Stamina. I min dröm var Stamina det perfekta belöningsgodiset för gris, häst och hund. Varför man nu ska träna med gris vet jag inte men så blev det i min dröm. Även människor kunde bli snälla av lite Stamina märkte jag.
Stamina för gris var kletig som honung. Stamina för häst var lite mer rinnig som sirap. Och Stamina för hund var små mjuka fyrkantiga bitar. Den absolut godaste med härligaste smak o lukt var den för gris. Den kunde få människor att vallfärda till Granngården, Lantmännen och andra bondbutiker där Stamina såldes.
I drömmen tog Stamina slut. Vi jagade runt på olika bondbutiker i landet. Vi hittade bara den för häst som inte alls var lika god… Var fanns den goa härliga gris-staminan…
Grodan: Jag gör parningar innan dag 100 för jag liksom du kan inte vända så länge. Det ger mig även en liten föraning om vad för typ av valpar kommer från den hanen eller den tiken. :) Det ger mig fler hundar, fler chanser på lalahundar, och jag får nåt att göra medans dagarna går. :) Har hänt att jag gjort lvl 1 parningar för att få en viss färg till exempel ur en kombination, även om generna blev skräp. Sånt har jag tänkt finslipa allt eftersom tiden går. Tills dess jobbar jag fram fler lalahundar så man har större chans på bra kombinationer. :)
Wiie hon nådde level 70! Med marginal! :D Nu ser jag fram emot, vad som borde bli, min bästa kull hittills.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#258 Grattis, vad kul!
Medis på akvariefisk.
Yeah! Gick nyss upp i level 12 och fick 55,000 :D happy happy happy!
#258 Grattis!
Börjar bli dags för en Furryklotter 2. :)
http://furrypaws.ifokus.se/discussions/532e0cfcce12c43dd1001c20-furryklotter-2
Haha fixade det precis
//Joanna
Men varför? Det är ju över 30 inlägg kvar innan tråden låses.
30 inlägg kan gå snabbt om man har skoj 🙂
Hänvisar till Furryklotter #2
//Joanna
bappsolut
jag var ute 3 min i solen idag, på altan m pälskorvarna… men det räckte inte tydligen… blev inte på så bra humör
🧟♂️💣🧟♂️💣🧟♂️💣🧟♂️

Av begäran låses tråden då det finns en uppföljare som heter furryklotter 2