Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 632 ggr
Ellenfyrkant
0

Valpar efter höga levels?

Vad ger det valparna för fördel att para två blivande föräldrar med höga levels? Jämfört med att para två låglevlade

Mvh Ellenfyrkant

Alex
0

De föds med högre stats, och får därmed en fördel i tävlingar och kan själva ta sig till högre levels. I en av mina senaste kullar, med föräldrar över level 70, fick valparna två stats vardera som låg kring 100.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellenfyrkant
0

Har inte fattat "stats" än, haha

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Vart ser man stats?

Mvh Ellenfyrkant

Alex
0

#3 Ovanför hundens bild, bredvid leveln. Siffrorna som står vid agi, cha, int, stm, spd och str är hundens stats.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ellenfyrkant
0

Okej! Varför levrar de lättare pga detta?

Mvh Ellenfyrkant

Alex
0

#5 För att poängen de får i tävlingar baseras bl.a på deras stats.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ellenfyrkant
0

Visste inte att de levlar fortare om det går bra i tävlingar. :) Tack för svaren! Föresten (frågar dig för att du har koll!) :) Är det (minst) 10 ffs per dag en hanhund kan avlas på eller 10 ggr totalt i livet? Läste någonstans att någon inte avlar på sina hundar förns 100 dagar, men blir de inte sterila då?

Mvh Ellenfyrkant

Alex
0

#7 Max tio gånger under livet, om de inte har extra gånger genom ägarens breeding bonus (via proffession points). De blir för gamla för att tränas, tävlas och avlas på vid 101 dagar, så dag 100 är den sista där man kan avla. Jag är en av dem som väntar tills dess, eftersom det är då hunden är som bäst = bättre valpar. Gällande tävlingar och levels så får de ju poäng varje tävling (det står i resultaten om man kollar under career) och det är de poängen som ger experience och gör att hunden levlar upp. Placeringar i tävlingar hjälper dock inte till levlandet, snarare tvärtom egentligen. För placeringar ger titlar och med ny titel så går ju träningsprocenten ned och den procenten har stor inverkan på tävlingsrsultaten (poängen) så en hund som tar nya titlar snabbt levlar i regel något sämre än en hund som ligger kvar på en titel (med 100% träning) en längre tid.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hiro
0

#8 Min hund Arthur #908784 kan paras 18ggr/dag och min andra hund Chappo kan paras 11ggr/dag så att de endast kan paras 10ggr/liv är inte sant :o

Alex
0

#9 Läs hela första meningen. ;) "Om de inte har extra gånger genom ägarens breeding bonus".

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

#9 Ursäkta, ser nu att jag skrivit fel. På fler ställen. Ska försöka göra om, rätt och så tydligt som möjligt: Hanar har ett begränsat antal avelsmöjligheter per DAG. Det är 10 för en hund från Pet Shop. En hund någon har avlat fram får 10 + avlarens breeding bonus (jag har t.ex två i breeding bonus och därmed har hanar avlade av mig ett max på 12 per dag). Har dessa använts (alla eller några) så ökar det på med en avelsmöjlighet om dagen tills det når maxtaket igen, om man inte använder dem under tiden. Nu borde det vara rätt och förhoppningsvis förståeligt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Kom ju även på att experiencemultipliern påverkas av bl.a föräldrarnas level, så den ger ju också en fördel i tävlingar genom hela livet för valpen om den är hög.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hiro
0

#11 Missade att jag hade bonus oops xD men men det är ändå 10/dag för de utan bonusar :p

LuLeLo
0

Hur är det med tikar då? Har de någon begränsning?

Tass Josephine

Alex
0

#14 De kan ju få en kull max var tolfte dag (om man inte använder något som ändrar på det nån gång) så det blir ju en begränsning för dem automatiskt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lollynonna
0

kan man inte göra så att tikarna kan få valpar tidigare?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alex
0

#16 Jo, med vissa rare items, men de kostar en hel del och det finns väl ett begränsat antal också, om ens några.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lollynonna
0

#17 var finns det att köpa sånt?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alex
0

#18 Det är av andra användare i så fall, i deras user shops. Men som sagt, inte säkert det existerar några nu.

Mvh Alex
Värd för Ridsport