Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 574 ggr
Emelie
0

Aptitude test på valpar?

Jag är rookie på FP och har tagit mina första kullar. Nu har de fått alla staplarna med socialize osv. fulla, men det har tillkommit en liten länk i listan som heter "Aptitude test" och när jag klickar på denna så misslyckas jag bara. Vad är det jag ska göra här? 

Och hur gör jag för att valpen jag behåller ska hamna hos mig, och resten säljas? Nu har jag fastnat 🤔

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Bello_O
0

För att göra aptitude test på dina valpar så måste du ha en aptitude testing phamplet som man kan köpa om man går in på fliken search och sen items for sale. Då kan man söka på aptitude testing phamplet så kommer det(oftast) fram:) aptitude test gör man för att se vilka sporter hunden presterar bäst i. Man måste klicka på valpen man vill behålla och den skrolla ner till där man namnger den etc. Där finns det 3 valalternativ, sell to pet home, keep &reservable. Då klickar du på keep och sen på save som är allra längst ner! Sen så kommer valpen till din kennel då den är 6 FPdays gammal:) Hoppas det hjälpte!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

KaiPon
0

För att göra ett Aptitude Test måste du ha en AT pamphlet. Dom kan köpas i andras stores, men dom kan bli ganska dyra tror jag. Testet är inget måste för kullarna.

För att behålla en valp klickar du på valpen i fråga, och under all info om valpen kan du döpa om den. Där står även tre "knappar", Sell to pet home, reserve for bids eller keep.

:)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Emelie
0

Tack för hjälpen hörrni! Jag trodde att Aptitude Test var ett måste för att komma vidare med valparna så att säga. Så när de blir 6 FP days kommer automatiskt de som ska säljas till Pet Shop att försvinna, och hunden jag sparat hamnar i min kennel?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

KaiPon
0

#3 Exakt. 🙂

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Dentaku
0

#3 Jag gör Aptitude Test väldigt sällan; bara om jag inte kan bestämma mig mellan två likvärdiga valpar. Skulle det inte vara så att jag gärna har hundar med aptitude för racing så skulle jag inte bry mig om att göra det ens då.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."