Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 1546 ggr
Ellenfyrkant
0

Spara 2 valpar

Vem är berättigad att behålla/ sälja 2 valpar ur samma kull?

Mvh Ellenfyrkant

Lexiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom som har ett elitkonto.

---

ORD TILL TÄVLINGEN: GUL

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Ellenfyrkant
0

Fick först för mig att 3-stjärniga breeders kunde det?

Mvh Ellenfyrkant

Hiro
0

Kunde inte trestjärniga göra det förr? (I versionen mellan denna och den första versionen) jag kunde göra det och jag tror inte jag var elit…

Dentaku
0

#3 Nu har jag valt Breeder ändå, men det hade verkligen varit ett skäl att göra det. Jag avlar mest för min egen skull men i och med att jag bara kan "använda" en valp i varje kull innebär ju också det att jag aldrig säljer något från de kullar som blir bra. Jag tillför alltså inte rasen något om jag inte tar fram en hane som blir så bra att folk vill använda honom när han blir äldre.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Hiro
0

#4 Jag förstår inte vad du vill komma med inlägget :s

Dentaku
0

#5 Att jag önskar att man hade kunnat spara två valpar som trestjärnig breeder. 🙂

Nu måste man ha elitkonto och även om jag förstår att spelet måste ha inkomster för att drivas så kommer jag inte lägga pengar på ett internetspel, så jag får helt enkelt fortsätta som nu, där jag bara säljer de kullar som inte blir så bra.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Hiro
0

#6 Jaha xD

Men eftersom inavel är ok så behöver du ju inte skaffa nya hundar hela tiden? :o

Dentaku
0

#7 Jag inavlar inte även om det inte har några negativa konsekvenser i spelet. 🙂

Jag köpte en tik som visade sig vara jätteinavlad och jag tycker det känns skumt(även om det är på låtsas) när det är en far-dotter-parning. Jag försöker att avla åtminstone LITE som jag skulle göra IRL. 😉

Hiro
0

#8 Haha okej, i min avel så parar jag dem som får den bästa avkomman oavsett släktskap xD

Dentaku
0

#9 Det är många som gör så och jag tycker absolut inte att det är fel, alla har olika sätt att avla. 🙂 Ibland blir jag nästan sur på mig själv för att jag gör det svårare än nödvändigt… 😛

Grodan
0

OT: om inavel på FP. Vill du kunna sälja dina valpar för många hundra tusen så tyvärr, då kan du inte inavla. Spelarna är livrädda för inavel och de valparna kan man inte ta så mkt betalt för.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LuLeLo
0

#11, Låter ju knäppt egentligen. Samtidigt la en spelare upp som förslag att det borde bli negativa konsekvenser av att inavla. Det motsades starkt. Egentligen är det ju väldigt verkligt den inavling vi håller på med. Både bra och dåliga egenskaper förstärks tydligt med inavel.

Tass Josephine

Grodan
0

#12 mjae, helt knäppt är det inte… tycker jag

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LuLeLo
0

#13, Ordvalet var lite fel. Ursäkta :P. Håller ändå inte med om att man inte borde kunna tjäna stora pengar för bra hundar med inavel. Det finns ju så många mål att sträva efter och att få en topphund som är bra på allt med utmärkt hälsa och en ovanlig färg är ju jättesvårt och tar jättelång tid utan inavel.

Tass Josephine

Dentaku
0

Jag tycker egentligen att man skulle öka risken för någon form av negativ följd på så hög inavel som det är när det är parning förälder-avkomma eller syskon-syskon. Spelet är så pass realistiskt i övrigt och det känns mer rimligt att jättehög inavel skulle leda till sämre valpar än att en tiks tredje kull skulle göra det. Men jag har inte orkat engagera mig, jag avlar på ett sätt som passar mig så får andra gör som de vill. 🙂

Just det faktum att det tar lång tid att få fram en riktigt bra hund i alla avseenden utan inavel kanske är det som gör att den värderas högre?

Alex
0

#15 Lite påverkas det ju, aptituden blir mer begränsad. :) Mer än så kommer det troligtvis inte bli, inga större grejer i alla fall, då det skulle drabba de små raserna mest.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LuLeLo
0

#15 Fast egentligen är det ju realistiskt i inavelsfrågan med. Du förstärker ju samma egenskaper i inavel lika starkt som i verkligheten. En hund med 5 Hh som avlas med sin dotter som också har 5 Hh på samma ställen ger ju en hund med högre risk för 5hh, t.ex.

Tass Josephine

Dentaku
0

#17 Jo, den stora skillnaden är ju att det inte bara är 24 gener som påverkar utan tusentals - och att man dessutom inte känner till dessa. Även om man avlar på hundar som är friska och som inte har anlag för ögonsjukdomar, höftledsdysplasi eller armbågsdysplasi så kommer inavel öka risken för sjuka hundar genom att andra sjukdomsanlag dubbleras. I FP har vi ju bara fyra "sjukdomar" att ta hänsyn till och vi ser alla anlag.

En annan sak som inte är realistisk i spelet är merle-anlaget, man kan dubblera det helt utan konsekvens.

Jag tycker som sagt inte någon av de här sakerna spelar jättestor roll, spelet är realistiskt nog ändå för att det ska vara roligt. 🙂

LuLeLo
0

#18, Ja, jo, visst, det har du rätt i. Jag ville bara säga att själva grunden med inaveln är verklighetstrogen, om något i en enklare form (man ser generna och de är få).

Håller med om merlen.

Tass Josephine