Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 449 ggr
Ruzicka
2014-04-15 06:46
0

Professions?

Först av allt länkar jag till Furry Paws förklaring av jobben. 

Okej. Så. Jobben. Jag har jättesvårt att förstå vilket som är "bäst", då bonusarna bara känns som siffror tagna ur tomma intet? Någon som vet procentsatser eller så?

Jag är breeder just nu, eftersom det jag fokuserar på är att avla och alla hundar jag äger är avlade av mig. Men om man bortser från lönen, Puppy Raising Pamphlets och att mina valpar får två stat boosts, är 2 breeding bonus "bättre" än 10 competition bonus eller 2 sport training bonus? Lika bra? Sämre? Jag kan ju läsa, så jag ser ju vad Furry Paws skriver om bonusarna, men det står på alla att de ökar resultaten i tävlingar men inte med hur mycket. 

Det blev lite rörigt men jag hoppas att ni förstår vad jag undrar. 🐶

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Lexie82
2014-04-16 14:29
0

Undrar samma sak, så jag följer denna tråden

Cahira
2014-04-16 21:34
0

Vad som är bättre beror ju på hur du vill fördjupa dig. :)

Jag har nu på ena kontot 2 poäng i merchant för jag ville ha discounts och 1 poäng trainer för jag ville att hundarna ska lära sig sporterna snabbare.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ruzicka
2014-04-17 09:57
0

#2 Ja, det förstår jag ju. 🙂 Men om mitt mål är att få hundar på så hög level som möjligt till exempel? 

För att förtydliga min fråga lite, jag pratar bara om tävlingsresultaten här. Om jag enbart har hundar jag avlat fram själv, vilket jobb skall jag satsa på för att hundarna skall nå så hög level som möjligt? Jag kopierar:

Competition Score increases the base random factor in your dog's competition score so that it performs at its best more consistantly.

Vad gör +1 competition bonus i praktiken? Hur hög brukar "base random factor" vara och hur mycket ökas den av en competition score bonus? Hur många procent? 

Dog Breeding increases your dog's base score in competitions relative to the competition level, but it only applies to dogs that you have bred.

Vad innebär relative to the competition level? Hur mycket ökar den min base score?

Sport Training allows your dog's training to be more effective in competitions. Also increases the probability that your dog will gain an extra stat during training.

Hur mycket mer effektivare blir träningen i tävlingar, och vad betyder egentligen det? Procent?

Cahira
2014-04-17 10:08
1

Har du märkt att ibland så presterar hunden toppen och ibland presterar den poorly? Högre base random factor ökar chansen till dessa "preforms at its best". Tänk dig en tärning och du får +1 av chans på kanske 20 eller vad deras maximum är, det vet jag inte. Om vi jämför på en vanlig sexsidig tärning så brukar man få bonusar i spel när man slår en sexa. En +1 skulle då ge samma sak på 5 och 6. +2 4, 5 och 6 och därmed ha 50% chans. Så hur hög chans det ökar med beror på om de räknar 1 av 100, 1 av 20 eller 1 av 6 ungefär. Ingen aning om vilken sifferfaktor de kör på. 

Competition level: N, AN, JPN, PN osv. :) Base score vet jag faktiskt inte. 

På Sport Training så %skillnaden beror nästan mer på hur många man tävlar emot. 1 poäng kan ge en överhand bland t.ex. låglevels eller om det är få som tävlar. Om tre hundar står emot varandra så kan 1 poäng vara riktig dealbreaker.

Ruzicka
2014-04-17 10:15
0

#4 Tack, då förstår jag lite bättre! 

Men eftersom man inte får reda på sifferfaktorn i base random factor eller hur hög base score är så är det ju omöjligt att veta vilken som vore bäst för levlandets skull?

Cahira
2014-04-17 10:21
0

#5 Om man vill tävla så rekommenderas Competitor och har för mig att det ger störst competition score. Speciellt om man kör på 3 stjärnor. :)

Trainer ger förvisso bonus i tränandet av hunden så den lär sig sporten snabbare, men tävlare får hundar som presterar bättre… har inte helt listat ut vilket som är "bäst" än när det gäller levling av hundar.