Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettfurrypaws
Läst 955 ggr
Ellenfyrkant
0

Vad gör man nu?

Det var kul att avla på bra HH, lala, intint osv. Men hur fortsätter man spelet sedan?

Mvh Ellenfyrkant

LuLeLo
0

Du kan avla för höga stats till tävlingar.

Eller börja på en ny ras :P

Tass Josephine

Ellenfyrkant
0

Jag är osäker på till hur stor del stats ärvs, har aldrig haft det som fokus men det vore kul som nästa steg! Men hur funkar det för statsen är ju även något hunden får av erfarenhet?

Mvh Ellenfyrkant

LuLeLo
0

#2, Har tyvärr inte så stor koll… Jag kämpar med de mål du har klarat ;). Vad heter du förresten?

Tass Josephine

Ellenfyrkant
0

Okej! Hoppas någon annan kan svwra. :-) Ellenfyrkant heter jag ;-)

Mvh Ellenfyrkant

LuLeLo
0

I spelet? :) Nyfiken på att kolla på din kennel :)

Tass Josephine

Alex
3

Föräldrar med höga levels ger höga stats vid födseln. Att avla för höga levels tycker jag personligen är riktigt kul, man ser hur de blir bättre i tävlingar för varje generation. :) Då bör man dock hålla sig till två kullar per tik, dag 88 (möjligtvis 87) och dag 100, för bästa möjliga valpar. Det är då de har som högst levels och därmed ger bäst valpar. Valparnas födelsestats (de med boosts) blir "grunden" plus föräldrarnas level (eller något emellan om de är på olika). En fördel är även att använda puppy raising pamphlets på kullarna när de föds, så valparna får dubbel stat boost. Med den metoden kommer valparna bli bättre än sina föräldrar, ta sig till en högre level och så sett får man högre levlade hundar för varje generation. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dentaku
0

#6 Jag håller med om att det är roligt att avla för så bra förutsättningar för valparna som möjligt! Jag orkar fortfarande inte vänta tills tikarna är 88 dagar innan jag avlar men jag ska försöka hålla mig tills de fyllt 50 iaf. 😛

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Grodan
2

Precis. Det här med att vänta i 3 månader… det är lite drygt

Jag försöker i a f låta dem bli level 20 eller mer innan första kullen. Tanken är att sedan vänta till dag 88 eller 100… om jag kan… om jag inte då ledsnat på spelet… Givetvis vill jag ha bra hundar, jag vill vänta, men det är så svåååååååååååååååårt…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Dentaku
3

Nu har jag ett jättetydligt exempel på hur mycket man vinner på att avla noggrant. Jag har två hundar som båda ligger på level 10, med bara 3000 poäng som skiljer åt. De har haft samma förutsättningar med träning, aptitude i samma sak osv. Den ena är dock 2 dagar äldre än den andra men har bara 1.037 i multiplier, den yngre har 1.170. 

Så det märks skillnad! Den yngre kommer ju alltid att ha ett försprång och kunna nå längre innan det är dags för pension.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Lexie82
0

Vad har man för fördel att bara avla tikarna två gånger? Jag menar, de första kullarna kanske inte blir så bra, men man tjänar ju ändå pengar på dem..

Alex
0

#10 Valparnas kvalitet sänks efter andra kullen. Dvs de blir inte så bra som de skulle kunna ha blivit om det hade varit första eller andra kullen istället för tredje eller senare.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lexie82
0

#11 Ah, bra att veta =)

Lexie82
0

Gäller det bara tikarna? Eller måste man spara en hane oxå?

Alex
0

#13 Bara tikarna, är jag nästan helt säker på. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dentaku
0

#13 Jo, det gäller bara tikarna.

Ellenfyrkant
0

Hur vet ni detta? :)

Mvh Ellenfyrkant

Dentaku
0

#16 Det finns massa hjälp från erfarna spelare på forumet. Det här är ett läsvärt inlägg: http://www.furry-paws.com/forum/topic/82877