Nybörjare, kennelnamn + tips
Som rubriken säger så är jag nybörjare på furry paws, och även ny här, så tänkte passa på o säga hej samtidigt som jag skulle vilja ha lite tips osv, även hjälp med kennelnamn!
Har en kennel med justnu 5 Rottweilers samt en valp som ska sparas. Lärde mig efter att jag tagit kullen att man ska vänta rätt länge samt inte ta så många kullar per tik, menmen, man lär sig väl av misstagen! ^^
Temat på namn är för tillfället Nordisk mytologi, har Hlódyn, Sigyn, Freja, Loke, Idun och en Sabaton, som dock är ett band, men som ibland sjunger om nordisk mytologi.
Så om nån skulle kunna hjälpa mig komma på ett kennelnamn och ev. ett prefix som passar till detta skulle det uppskattas!
Sen allmänna tips och råd för nybörjare som kan vara bra att veta uppskattas också! Ska fortsätta läsa i olika trådar, men skadar ju inte att fråga här också.
Kommer kanske komma fler frågor här också, så slipper jag göra flera trådar med en, två frågor i varje.
Haha, varför inte Kennel Vikings ;)
hahah tja, vf inte? ;D
funderade på kämpaglöd eller så, men kom på att det kan tolkas lite fel om de är nån svensk som ser det. Dock är det inte en riktig kennel så, men ändå xd
Justja! hur kan man tjäna UXP? mer än att fixa saker till sina hundar? :)
#3 De enda är nog att mata dom och så tror jag.
Kanske något av minispelen ger UXP men är inte säker.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ja, ett spel Gene Genie -det som man ska säga vilket gen koden är, men då måste du ta och tala om det för 100 bilder i rad, jag har bara lyckats med några få..
gene genie har jag provat, var inte speciellt bra på det haha.. får kanske plugga på generna lite!
Måste levla mina hundar först så kan jag gö de sen ^^
Så långt tror jag att jag är med! ^^
Inga fler förslag på kennelnamn o prefix? :)
Jag tycker det nästan är lättast att utgå från prefix(om man vill ha ett snyggt) om man inte redan har bestämt kennelnamn eftersom prefixet bara får innehålla fem tecken.
Vad sägs om Æsir eller Aesir som prefix? Då kan du ha något i stil med
Æsir Gods kennel.
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
Antar att det ska stå för asar? I vilket fall som helst så gav det mig en idé! ^^
Aesir är det isländska och även engelska namnet för asar. 🙂
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
Om jag skulle byta kennelnamn nu, och sedan ångra mig, kan jag byta igen då? :)
Ja, det verkar så när jag går in på registreringssidan. Fast det skulle kosta mig 25,000.
aha, tack! ^^
När man tränat sin hund till 100 i dennes sport, vad händer då?
provade att lära den en ny sport, men då behövde jag vara 'trainer', vilket jag inte är!
Ska jag bara fortsätta träna min hund i samma sport så den inte tappar kunskapen eller vad gör man? :)
När du tävlar hunden kommer den efter ett tag att få en ny titel och då kommer den att behöva tränas upp till 100 igen. 🙂 Så det är bara att träna och tävla vidare!
Aha, tack! ^^