Har du hund ''irl''?
Äger du någon hund Irl? berätta gärna lite om den. Kanske är du allergisk och får ut dina hund begär genom furrypaws?
Jag har en 4,5 årig tik som heter Lea hon en bland ras mellan leonberger, border collie och labrador. Jag tävlar inte och har inte planer på det heller men jag håller på att lära in lydnadsklass 1 momenten och känns det bra så kommer vi kanske tävla, det ända som sätter stop för det är min blyghet. Annars kör vi mycket dogparkour, den tycker hon är väldigt roligt, bästa är att gå flera timmar i skogen och köra lite leksaks/godis sök, dogparkour och springa lös.
Jag har en liten nätt, svart schäfertik av brukstyp (fria höfter och armbågar, kanon MH osv) men i somras blev hon väldigt sjuk och har tyvärr fått sämre syreupptagning (lätt för flås) och förhöjda njurvärden. Hon är 3 år.
Hon kallas för Täva men heter Beware Blondie.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Oj va fin hon är, är en dröm att äga en egen HH i framtiden. ❤️
Tack, Din hund är också superfin! Vill själv ha en schäfer senare i livet 😃
Hihi, innan ja ska henne va ja i valet å kvalet mellan en HH eller schäfer men då de inte fanns någon intressant kull plus de skiljde sig så mellan valparna i kullen (ganska vanligt har ja förstått) fick det bli en liten ettrig svart piplisa i stället.
Jag har en Engelsk Cocker spaniel och en blandras (lhasa apso/toy pudel).
Med cocker'n ska det tränas och tävlas rallylydnad (håller på att träna i fotgående), trixas med apportering, spåra på fritiden och köra allmäna tricks och knåp. Förhoppningen om att längdskidsdra finns också i framtiden.
Blandrasen är bara en sällskapshund, han har inget vidare intresse för träning, och har vissa problem i vardagen som vi anpassar oss till. Go' hund annars förstås ;)
Cocker'n heter Lotus och blandisen Leo :).
Tass Josephine
Haha ja jag är lite galen jag. Jag har fyra hundar. Två seniorer, en tvååring och en valp. Dvärgschnauzer 10 år om några dagar (woot!), BC/collie 12 år i april, BC/corgi 2 år, chinese crested 4 månader. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag har hund och andra djur :)
Äger bara en liten skruttig Toy Pudel på snart 2 år😍, men jobbar med en författares hund en gång i veckan och har fyra sommarhundar som jag tränar och promenerar på sommaren. 🙂🐶
Tussan (min)- ToyPudel 2år
Trassel (torsdagshund)- Pudel/Papillon 4år
Pella (sommarhund)- Shetland Sheepdog 5år
Picki (sommarhund)- Pekingese/långhårig tax ca 3-4år
Totte (sommarhund)- Yorkshireterrier 6år
Zaga (sommarhund)- Fransk bulldog 3år
Allt jag tänker på är hundar.. Kan nästan varenda ras som finns, vilket ger mig fördel i FP i spelet "breed sorting", riktigt enkelt och man tjänar ändå 5700/gången!👍
Jag har 10 hundar, Cocker Spaniel, Dalmatiner och Tibetansk Terrier :-)
Jag har en Engelsk Cocker Spaniel vid namn Danny och blir 3 år i Mars. =) Sedan brukar jag få ta hand om min systers två 7 åriga Flat Coated Retriever grabbar. =)
Danny är en utställningshund egentligen. Men han tycker inte att det är så roligt att stå still. ;) När han ställs ut så är det min syster som ställer honom medans jag gör i ordning honom och sköter det som är utanför ringen. =)
Danny kommer nog få köra något viltspårsprov med min syster och kanske någon Lydnads tävling också. Men jag är för feg för att tävla. Så med mej så är han en familjehund som jag tränar lite smått med på allting och vi tränar väldigt mkt med Klicker. =)
På bilden är det min syster med Danny och hennes två Flat Coated Retriever. =)
#12 Ja, jag och min mormor har kennel. :-)
Jag har en Welsh Corgi Cardigan som heter Nelson. Han är 16 månader och tonårshopplös just nu, men vi jobbar på det. 😃Nelson älskar andra hundar och människor, och att leka, så vi spenderar större delen av vår tid att träna på att inte leka med allt som rör sig. 🤐 Ambitionen är att tävla i lydnad, rallylydnad, freestyle och agility, men det är mycket, mycket långt kvar tills vi kan starta.
Mer om oss och vad vi håller på med går att läsa på vår blogg Corgisaurus. 😃
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Nej.
Min korv lämnade jordelivet 17 juni 2013.
#19 Åh…
Ja, för mig är livet utan hund ett liv som är omöjligt att leva😃 Jag har en italiensk vinthundstik som är född 25 juli 2013. Hon heter Jamie och är som mitt barn, min livspartner. Mitt allt. Det lär bli en till italienare i framtiden, för det är en fantastisk ras på så många olika sätt.
Min andra favoritras är american staffordshire terrier, vilket jag också är en ras jag haft förut. Det är också rasen jag föder upp på FP.
#20 ❤️
#22 Håller med. Det är omöjligt att leva utan hund.
Jag har två hundar IRL av rasen korthårig collie, Rover som fyller 9 nästa vecka och Bentley som är 1,5 år. 🙂 Jag tränar och tävlar i lydnad och bruksspår med dem. Jag har alltid velat ha hund trots att vi aldrig haft hund i familjen och jag dessutom är pälsdjursallergiker. Det har dock blivit bättre med åren och även om korthårscollien inte räknas som någon allergivänlig ras(de fäller en hel del) så känner jag inte av dem alls och har även vänner som är betydligt mer allergiska än vad jag är som klarar dem utan problem.
Jag har varit intresserad av Genetik rätt länge, både vad gäller t ex färger och mentalitet så FP är ett perfekt spel för mig! Dock känns inte korthårig collie som någon "kul" ras att föda upp i spelet eftersom de i Sverige bara har tre godkända färger - sobel, trefärgad och blue merle, alla med vit krage(irish). Även om det finns fler färger än så i spelet så är jag lite för konservativ och dessutom har jag alltid gillat utseendet på vinthundar, så jag föder upp saluki i FP i stället. Men jag har en korthårscollie som maskot! 😃 Samma färg som mina och rätt söt men inte i närheten av mina fina killar:
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Jag har två kelpies, Nemi och Arya. Vi har kört en del agility, men nu är de mest aktiva sällskapshundar eftersom jag inte har råd att tävla medan jag pluggar.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#25 Fina hundar❤️
#26 Fin tjej o fina hundar❤️
#29 Aw, älskar sådana där noooooooooooosbilder
#30 hihi så söt han är!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ja då 2 monster har vi :)
2 amstaff , den ena är renrasig och den andra en blandras :P Amstaff, pitbull och colli är det i henne :P haha
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Något lurvigt har jag hemma iafl som gärna hänger med en av katterna :)
Har en Siberian Husky/Border Collie (Alaska Husky) blandis vid namn Sheila, vi har varit lite aktiva i allt möjligt men på senare år har hon gått som eftersökshund och specialspår. Idag för tillfället är hon pensionär då hon just nu ska rehabiliteras i ett halv år p.g.a. diskbråck.
Sedan har jag en Whippet vid namn Morriz (Hon heter egentligen Corinne) där vi är aktiva i både Lydnad, Spår, Agility, Freestyle, LC, Whippet Race och Rundbanerace :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#37 vilken söt hund! vilken ras är han?😉
// Linah
Gerbilsidan
#38 Han är en lite udda ras som heter Rex ;) Men han tror att han är en dobermann!
//Joanna
#39 jaha,intressant:P
// Linah
Gerbilsidan
#10 Hur bor du med 10 hundar, har du uppfödning eller? :p
Jag har en hund som är blandras med Springer Spaniel och Cocker Spaniel som är runt året. Just nu gör vi inte så mycket mer än att gå långa promenader där vi tränar att gå lös eller bara ligga och gosa. Jag funderar på att ev börja med sök/spår men vet inte 100% än :) Han är dock rakad nu men ska ta fler bilder på honom :) På bilden är det han och jag :)
Mind of a queen, heart of a warrior