Vilken ålder/Level AVEL..
Från vilken ålder/lvl är det bäst att ta första kullen på, gällande både hanar och tikar, på tikar e dem två första kullarna bäst men hanar kan man para hur mycket som helst eller?
Det finns många som inte avlar på sina tikar förren dom är 80 och sedan när dom är 100 igen för att få bäst resultat.
Hanarna är jag inte säker på , men deras "stats" och sånt ändras inte på . Jag väntar till dom är åtminstånde level 10 i alla fall. (numera)
Ja dom 2 första kullarna är bäst när man tar de på tikarna. Därför många väntar så dom får bättre "multiplier" och sånt :) Men ja du kan avla så många gånger du vill. Men man måste vänta 12 dagar mellan kullarna.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
så hanarnas level/ålder spelar ingen roll?
Nä. Men det är bättre att vänta i alla fall till dom är level 10, då blir valparna bättre ju och du kan få mer för dom :)
Många av dom "adoptions centran" som säljer hundarna kräver att man ska vänta till hundarna är åtminståne level 10 .
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Om föräldrarna är lvl 60-70 är de ok lvl också? :)
Föräldrarna till hunden du ska avla på? Det har inte med det att göra. Det är bara för avelshunden om jag förstått rätt.
/ J
Jag har hört att föräldrarna till hunden jag vill avla på helst ska va hög lvl ;s
Någon som vet får gärna svara!!
Ja dom ska va hög level för att få bra stats på din avelshund. Men sak valparna du tar på din avelshund få bra stats måste din avelshund vara hög i level också.
/ J
Typ Level 80? för att få bra stats? Iallafall tiken? Men hanen kan va typ lvl 10? Ok i'll get it :P
Ja tiken kan va level 80.
Men om hanen inte är mer än level 10 så lär de dra ner "statsen" på valpen. Men det är ju klart upp till dig att bestämma. :) Ju högre level desto bättre valpar :)
/ J
Vaaaaaaaaaa.. nu blir jag förvirrad igen, men säg typ max level då vad ska tiken vara och vad ska hanen vara för lvl för bästa resultat? :p
Men för att förtydliga.. Jag har hundar nu deras föräldrar kanske var lvl 50-60 många men det spelar ingen roll för dens framtida valpar så länge den är runt 80 själv så får valparna högre stats? vad är stats? (Många frågor, många svar?? hehe^^)
Om dom är i ungefär samma level så är de nog bäst. Eller om den ena bättre än den andra.
Va din hunds "föräldrar" level 50 när dom parades och fick din hund? Det bör innebära att din hund har rätt så bra HH och experience och sånt(stats).
Skicka länk till dom du ska "para" .
/ J