Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikett: furrypaws
Läst 392 ggr
Scorpio97
0

Nybörjare, fråga om träning

Hej, jag blev medlem på furrypaws igår. Har funderat på det längre, men det har inte riktigt blivit av.

Men det är en grej jag funderar på gällande träning. Om jag går in på en av mina hundar, sen "Career" så står det att hon har "100% training". Vad innebär det? Bör jag fortsätta träna henne ändå, eller ska jag bara tävla då?

//Jessie

Lexie82
0

Du kan tävla även om det inte är 100%.

Träningen höjer hundens stats, så träna bör du göra även om du har 100% bara för att få bättre värden.

Tävlingarna är det som ger din hund experience och får den att öka i level, så tävla är bra att göra oavsett om du har 100% eller inte.

100% betyder att du är så bra du kan bli på den leveln, men du får fortfarande högre stats när du fortsätter träna.

Scorpio97
0

Okej, tack!

//Jessie

Scorpio97
0

Finns det någon sida där man kan se vilka färger/teckningar som finns på en viss ras? Tänker avla på Papillons, och blev lite nyfikna vilka utseenden dom kan ha.

//Jessie

Cahira
0

Vad galler traning och tavling sa ser du att hunden ar NA eller NSh eller liknande titel. N star for Novice vilket ar lagsta nivan. Din hund har, om jag forstatt det ratt, 100% traning i Novice, och innebar att hunden kommer kunna avancera till nasta niva, AN, advanced novice. :) Sedan kommer jpn- junior pro novice. :)

#3 Inte vad jag vet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Scorpio97
0

#4 Ja, jag upptäckte att en hund idag inte hade 100% träning, fast den hade det idag. Det betyder alltså att den gått upp en tävlingsnivå? 

Synd, får väl leta runt så gott jag kan då. Kan man söka bland färger bland alla hundarna på FP, eller kan jag bara söka på dom tillsalu?

//Jessie

leemland
0

Om du kollat på Cassons forum? Eller det vanliga forumet? (om färgerna)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Scorpio97
0

#6 Nej, det har jag inte tänkt på. Ska kolla det, tack (:

//Jessie

leemland
0

#7 Okej. Nä de är inte alltid man tänker på de :P Jag själv gör inte det heller och jag har spelat sedan i februari eller något :P haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Scorpio97
0

Några fler frågor:

När man ska välja koppel, halsband och mat, är det bättre att välja samma färg på alla (hundens bästa "färdighet") eller ska man ta en av varje, så att hundens tre bästa får poäng? Eller blir det ungefär lika resultat?

Har sett att det finns 'Empty Red Food Container', i affären. Vad har dom för syfte?

//Jessie