"uppfödarlista"
Här kommer vi rada upp alla som vill vara med i uppfödarlistan.
Skriv en kommentar vad du har för ID numer, ditt ifokusnamn, va din kennel heter, vilken/vilka raser du föder upp. Skriva gärna lite kort va du har för avelsmål.
----------------------------------------------------------
ifokusnamn: Lexiia
Uppfödare: Team Lexmania (#959622),
Ras: Schäfer och Kai Ken.
Avelsmål: Inom schäfer är målet solid (enfärgad) isabella, choklad och svart med 24 HH/lala. Inom Kai Ken är det 24HH/lala i första hand.
ifokusnamn: Knutte-love
Uppfödare: Amanda (#1183306)
Ras: Engelsk Cocker Spaniel
Avelsmål: Få fram friska & sunda hundar med så många HH som möjligt.
ifokusnamn: Toffs **
Uppfödare:** Elin (Secret Way's kennel) #1151629
Ras: Berner Sennen, American Indian Dog
Mål: Föda upp friska fina hundar (Exellent x4)
Både för tävling, sällskap & Avel. Samt American India Dog för jakt och 24HH lala.
Ifokusnamn: gahich**
Uppfödare:** Gahich(#1180480)
*Ras:* Shetland sheepdog
*Mål: *Föda upp friska hundar (siktar mot 24HH lala EEE) som passar till både vallning och agility.
ifokusnamn: LeaBus **
Uppfödare:** Lea (#1180569)
*Ras:* Aussie och Cocker Spaniel
Mål: Föder upp Aussie inom vallning samt amerikansk cocker spaniel inom utställning. Satsar på en mix mellan hälsa och tävlingshundar. Slutgiltiga målet är riktigt bra tävlingshundar med 24 HH lala stm/agi, cha/
ifokusnamn: Hiro **
Uppfödare:** Birkuz (#1179293)
*Ras:* Border Collie, Schäfer, Doberman och Lapsk Vallhund
Mål: Främst färger men har HH-genetik i bakhuvudet. Siktar på silver hos bc, schäfer samt vallhund och isabella på doberman.
ifokusnamn: Mellipirelli**
Uppfödare:** Melinda (#1182350)
*Ras:* Border collie
*Mål:* Avla fram 24HH och lala, för att sedan utöka till friska hundar med coola färger. Vallar med mina BCs.
ifokusnamn: Cerrolyn**
Uppfödare: **Cerrolyn (#1183411)
*Ras: *Schäfer & pomerans
**Avelsmål:
**Schäfer: Bra hundar för tävling och bra hälsa.
Pomerans: Snygga och friska hundar.
ifokusnamn: XxteZZxX**
Uppfödare: **Tess (#1183487)
*Ras: *Bullmastiff och Pomeranian
*Avelsmål:* Friska hundar, Pommarna är dock inget jag satsar på utan har bara för skojs skull.
ifokusnamn: Indexs
Uppfödare: Tea (#1179776)
Ras: Border Collie
Avelsmål: Hundar med 24HH lala i många fina färger. Avlar inte för att få spelets topphundar utan det är mer en sorts hobbyavel.
ifokusnamn: Shelsy
Uppfödare: Johanna Olsson (#1183164)
Ras: Dalmatiner, Mudi och Engelsk Cocker Spaniel.
Avelsmål: Få fram friska & sunda tävlingshundar med 24HH.
ifokusnamn: Alex
Uppfödare: Allee #30430
Ras: Border collie, kelpie, isländsk fårhund, schäfer, hollandse herdershond, australian shepherd
Avelsmål: Högt levlade tävlingshundar med friska gener och varierade färger.
ifokusnamn: Wenniz
Uppfödare: Airescot (#1182963)
Ras: Border Collie, Mudi & Canaan Dog
Avelsmål: Hos BC försöker vi avla fram bra tävlingshundar som är friska och bra gener, försöker även nå 24HH. Mudimed bra och friska gener. Med Canaan Dog vill vi få fram bra tävlingshundar och med friska gener då rasen inte är så populär och behöver då en stadig grund.
iFokusnamn:Mitchika
Uppfödare:Caroline "Buttfluff" Sanguine (#1139672)
Ras: Australian Cattle Dog och Cairn Terrier
Avelsmål: Föder upp egna linjer i samarbete med mina breeding partners med hälsa och prestige som huvudmål (EEEE, 24 HHs), samt fokus på specifika färgvarianter inom båda raserna. (Red, Fawn och Roaned Black and White (Piebald) with Red Points för ACD / Steel Blue, Silver och Cream med mask och brindle på Cairn Terrier)
IFokusnamn: foreveremma_
Uppfödare: Emma (#1183473)
Ras: Shetland Sheepdog, Alaskan Klee Kai, Border Collie & American Wihte Shepherd
Avelsmål: Just nu är det att få fram friska & sunds hundar med EEEE & 24 HH. I framtiden kommer jag satsa mer på färg (speciellt att få fram blue merle på Shelti och BC) och att få fram bra tävlingshundar.
iFokusnamn:LuLeLo
Uppfödare: Josephine (#1179955)
Ras: Engelsk Cocker Spaniel
Avelsmål: Få fram cockrar med 24 HH och lala. Efter det ska jag avla på fina färger och arbetsdugliga hundar.
iFokusnamn:Zolah
Uppfödare: Zolah (#1183921)
Ras: Borzoi
Avelsmål: Att ha kul och få fram roliga kombiationer, leker mest med avel
Ifokusnamn: Marsvin-hund
Uppfödare: Molls (#1185634)
Ras: Border Collie, lite Shetland Sheepdogs.
Avelsmål: Att få fram Border Collies med 24HH och lala.
Ifokusnamn: Em_
Uppfödare: Em (#1180218)
Ras: Finsk lapphund, Chinese Crested
Avelsmål: Finsklapphund: Jag har två linjer, båda startade med sotre-hundar.Med den första är målet är lala och 24 HH (lala är uppnått). Den andra linjen är en färglinje med brindle och dilution. Planerar att korsa in 24HH linjen i färglinjen så småningom.
Chinese Crested: Försöker få fram faded isabella från generation 1 hundar. HH och lala prioriteras i andra hand.
ifokusnamn: tjoopa
Uppfödare: Malin (#1180119) (Northern star's kennel)
Ras: Bichon havanais
Avelsmål: Att föda upp hundar med lala 24HH. Är en HH ifrån mitt mål! ;) Kommer att försöka få fram olika roliga färger senare när mitt första mål är uppfyllt :)
iFokusnamn: Dentaku
Uppfödare: Dentaku (#1186282)
Ras: Saluki
Mål: Att bygga upp en uppfödning där jag avlar fram saluki med huvudinriktning på kapplöpning och successivt förbättrar genetiken samtidigt som jag förhoppningsvis får fram lite chokladfärgade hundar.
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Lämnar en kommentar så jag kommer ihåg att skriva här imorgon :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Om man har flera konton då? Får man lägga upp alla 3 elr e det endast en? :) Jag har nämligen tre olika
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
iFokusnamn:Bello_O
Uppfödare: Bells (#1191644)
Ras: Lapsk vallhund (lapponian herder)
Avelsmål: 24 HH lala, men också choklad och silverhundar. Köper bara in med lala EEEE så jag försöker kombinera färgavel med 24 HH grejen.
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
ifokusnamn: Wony
Uppfödare: River (#1200795)
Ras: Chihuahua, Malinois, Schäfer, Border Collie, Foxhound, Canaan Dog, Tervuren, Västgötaspets. Då och då andra raser.
Avelsmål: Främst att uppnå lala/24HH på all avkomma. För schäfer även att få in silvertecken.
ifokusnamn: leemland
Uppfödare: Johanna (#1182152)
Ras: American staffordshire terrier, Bullterrier och Bulldog
Avelsmål: På Amstaffarna avlar jag med färg först och främst. Bullterrier och Bulldog försöker jag få bättre stats.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ifokusnamn: Dominic340
Uppfödare: 3 olika konton
Första: Dominic (#1206463)
Andra:Dominic(#1206717)
TredjeDominic (#1206729)
Ras: På konto 1 riktar jag in mig främst på APBT men har även Staffar
På konto 2 riktar jag in mig på American Staffordshire Terrier även om en enstaka APBT står där på tillväxt.
På konto 3 riktar jag in mig på Staffordshire Bull Terrier även här står en APBT på tillväxt.
Mål: Att föda upp friska och sunda tävlings/avelshundar…. Bra tävlingsresultat kmr före både HH och färg men hälsa å färg bortprioriteras dock inte(Gäller alla 3 kontona)
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
ifokusnamn: Niji
Uppfödare: Lovely Dark (#1187195)
Ras: APBT
Avelsmål: Mitt mål är att först och främst få hundar med 24 HH och efter det blir det att få så hög level som möjligt.
Mind of a queen, heart of a warrior
iFokusnamn: Fia9000
Uppfödare: Fia (#1182929)
Ras: Pomeranian
Avelsmål: Att få fram Pomeranianer i färgen silver med 24HH och lala.
(Vet inte hur man gör så att det blir en länk av "Fia (#1182929)" så ni får gärna fixa det)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Du kan uppdatera min (Birkuz) jag föder upp många hundraser (för många för att skriva) och mitt mål är att föda upp hundar i ovanliga färger samt 24HH EEEE lala
ifokusnamn: Horrorpops
Uppfödare: Lillan #506006
Kennel: Strong Beauties
Ras: American Pit Bull Terrier, Shetland Sheepdog och Labrador
Avelsmål: APBT: 24HH Solid color eller solid brindle hundar.
Sheltie: 24HH Piebald, extreme piebald och solid color hundar utan tantecken.
Labrador 24HH hundar.
Shelties o labradorer är bara i startgropen än, men jag har haft mina pittisar väldigt många år.
Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel