Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettnybörjare
Läst 1118 ggr
Liikea
0

Absolut nybörjare

Hej, jag undrar om det här spelet går ut på, om det kostar, hur man börjar och vad man ska göra och allt allmänt om spelet typ. Har inte ens gjort en användare såå…

Haringenregnbåge :(

Liikea
0

Tillägg: Hur ska jag göra. Vad ska jag välja för ras? Är nu på den här registrera grejen

Liikea
0

Ska man ha sitt eget namn? Är det namnet man har förevigt i spelet då eller?

lollynonna
0

välkommen! nej spelet kostar inte. du lär förstå lite då du har gjort en användare. det går ut på att man ska sköta om hundar  i det här spelet. de kan få valpar men valparna ser ut som vuxna hundar. om man vill avlar man på hundarna (vilket de allra festa gör) och försöka få så bra stats som möjligt. välj en ras du tycker är fin! man kan ha massor av olika hundar och raser och färger,du kan ha alla raser om du vill. fast det är jätte många raser. från början rymmer du bara en hund,sen måste du uppgradera gården. om du vill kan du ha ditt eget namn,men du kan hitta på ett namn också. jag heter tex Luxox Borx Dogz (#1184951). hoppas det hjälpte lite:) fråga om du undrar nåt mer! (vore kul om du skulle börja föda upp borzois😇) skriv sen gärna vad du heter:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

DiamondIce
0

Vad kul att du är nyfiken 🙂 Som #3 sa så kostar spelet inget, och det är helt enkelt ett online spel där du föder upp, tränar och tävlar med hundar. Läs gärna igenom artiklarna som finns här på sajten så får du veta lite mer (Betoning på lite, de flesta artiklar riktar sig till spelare som vill fördjupa sig lite i spelet). Vilken ras du börjar med är helt upp till dig själv, du får inga "fördelar" av att välja någon speciell. Välj en du gillar bara! 😃

Du kan inte ändra ditt användarnamn vad jag vet, men du kan ändra vad ditt namn sen visas som på sidan väldigt enkelt 🙂

Liikea
0

#3 Jag valde rasen Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Tollare) tik som heter After Eight. 😃Sen valde jag den ljusa mellan den ljusa och den mörka. Mitt användarnamn är Jonnis, en användare här på iFokus heter typ så men jag tyckte det var fint så jag frågade henne om jag fick ta det. Men ska man ha ett användarnamn som du till exempel? Måste man heta #1184951 eller typ nåt liknande också? Går det bra  att ha ett namn som Jonnis? 😃Jag tog inte mitt riktiga namn i "namnfältet" utan jag tog bara nåt. Sen har jag inte gjort något mer för jag vet inte vad jag ska göra… 😭

Liikea
0

#4 Vet du vad jag ska göra efter dethär kanske? 🙂

DiamondIce
0

#6 Klicka på "Yeah! Let's go! (Click Here to Continue)" och gör övningsavsnittet så lär du dig grunderna 🙂

Liikea
0

Det står såhär:

You are now responsible for this dog's training and care. This Nova Scotia Duck Tolling Retriever comes from excellent lines and has the potential to achieve great things in the competition ring, but whether it does or not all depends on you!

All of that raw, bubbling potential needs some direction. So the first step on your dog's journey to greatness is to train her in a dog sport.

Yeah! Let's go! (Click Here to Continue)

Liikea
0

#7 Okej, tack :)

DiamondIce
1

#8 Ja, jag ser det, klicka på länken längst ner så kommer du igång 🙂 Kan du engelska? Om inte så får du gärna kopiera texten som dyker upp, så översätter jag den åt dig! Jag planerar att lägga upp en svensk översättning av övningsavsnittet i framtiden, men har inte hunnit ännu 😇

Liikea
0

#10 Jag kan men inte så jätte bra :P

DiamondIce
0

#11 Okej, men instruktionerna är inte så svåra, så det går nog bra! Glad

Liikea
0

Förstår vad dom säger tror jag men det är lite krångligt ändå… Så vad ska jag göra, vad är bäst att jag gör? :P

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
DiamondIce
0

De första sporterna du ser står under rubriken Recommended Sports, och är alltså de sporter din hund kommer ha lättast för. Det ser ut som att din hund bör tränas i Field Trials, Pulling eller Frisbee 🙂 

För att träna hunden i sporten klickar du på "Train" under bilden på den sport du valt!

(Jag tar bort inlägg nummer #14 då du redan lagt upp den bilden, och jag vill undvika dubbla inlägg)

EDIT: Tar bort inlägg #15 av samma anledning. Ta det lite lugnt, vi hinner inte svara på en gång. Bilden syns bra i det första inlägget 🙂

Liikea
0

Jaha, tänkte att det var svårt att se vad det stod 😃

Liikea
0

Men ska jag ta typ field trials då eller? Efter frisbee stod det show cha+int+str (?) Förlåt om jag skriver mycket. Och har många frågor 🤐

Måste man träna, är det bästa om man gör så?

DiamondIce
0

#18 Det spelar ingen roll, ta en du tycker passar bara 🙂 Show, går också bra, men de första tre är bättre, vilket du ser på att förkortningarna för egenskaperna som krävs står i fet text

Liikea
0

Asså förlåt om jag är väldigt dålig när det gäller det här, och frågar massor. 😂Men jag vet inte ens vad field trail är… Oj oj oj oj, det här går trögt… 😃

DiamondIce
0

Det är den första bilden från vänster. Du behöver inte veta vad det är "på riktigt", du kommer bara klicka på en knapp för att träna hunden i alla fall 👍

Liikea
0

Tar väl frisbee då, för jag vet inte vad dom andra är ens 🙂

DiamondIce
0

Som sagt, du behöver inte veta vad det är 😃

Liikea
0

Okej ska jag ta field trail, är det bäst? Hahaha, skrattar åt mig själv. Känner mig ur usel på det här… 🤐#23, såg inte att du skrev. Du postade säkert samtidigt som jag skrev. 😉

Liikea
0

Asch, tar frisbee. Antar att det inte ändrar något i "framtiden"? Alltså vilken sport man väljer att träna i :P

lollynonna
0

#24 ja ta du field trail. det spelar inte så stor roll. har du köpt matskålar,mat osv?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

DiamondIce
1

Ja, det är ett mycket svårt beslut… Du bestämmer ju framtiden för din virtuella hund nu 🤔 Nej men som sagt, det spelar ingen roll egentligen. Din hund kommer ha lika mycket glädje oavsett vilken av de tre du väljer🙂 

Ja det ser så ut! Så blir det ibland 😃 Jag måste iväg nu, men du klarar dig säkert bra på egen hand! Blir det något tokigt så hjälper jag dig lösa det sen 🙂

Liikea
0

Nu tar jag frisbee. Men sen då.

Liikea
0

Okej nu måste jag ge den en personlighet. Vad är bäst att man ger då? 🤔 Okej, finns kanske någon annan som kan hjälpa mig?

Liikea
0

#26 Jag tror jag ska köpa nåt till den nu.

lollynonna
0

man kan inte ge den en personlighet. den har en redan:) men har du köpt mat och rätt leksak och matskålar?:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Liikea
0

gregarious

independent

determined

confident

meek

mischievous

obsessive

Jag vet inte ens vad alla betyder. Kanske någon som kan hjälpa mig med dethär 🤔

Liikea
0

lollynonna
0

gå in på "kennel". klicka på din hunds namn. sen bläddrar du ner,under hunden finns det massa text,och i mitten någonstans så ska det finnas någon av de där personligheterna. vi säger att hunden har "meek" som personlighet,då ska du köpa en leksak som också är "meek". sen så kan du vaccinera och gentesta den också.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Liikea
0

Men varför ska jag välja en personlighet? Oj, jag fattar inte x(

Liikea
0

Men vad ska jag välja? Och vad betyder dom?

Liikea
0

JAHA, nu fattade jag:) Jag fick en busig …🤦‍♂️Vad betyder squeakies?

Liikea
0

Nu ska jag köpa saker…

Liikea
0

Fattar ingenting!! 🤦‍♂️

lollynonna
0

vad exakt är det du inte förstår?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

DiamondIce
1

Liikea, nu får du lugna dig lite. Ibland tar det ett tag innan någon hinner svara på en fråga, efter som alla inte är inne på forumet hela tiden. Ibland tar det några timmar innan man får svar. Har du mycket att säga så är det bättre att skriva allt i en kommentar istället för fyra olika.

Här hittar du en bra guide för vilken leksak du bör välja, och lite kort om hur det fungerar.

Sök gärna på forumet om du har frågor, ibland finns de redan besvarade någon stans🙂

Liikea
0

#41 förlåt! Blev bara lite upprörd över mig själv för att jag inte förstod något :)

Liikea
0

Lite komiskt faktiskt x)

DiamondIce
1

En gång är ingen gång🙂 Fick du ordning på det?

Liikea
0

Ja jag ska köpa en ny hund nu. ÖÖ ska man ta samma ras eller?

Cahira
0

Om du tänker avla så måste det vara samma ras (av olika kön såklart) men om du bara vill prova på spelet innan du avlar eller så så spelar det ingen roll. :) Jag har nog testat de flesta raser vid det här laget. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Liikea
0

Okej jag väljer en till tollare 😃

Liikea
0

En Valp eller vuxen? Vilken är bäst?

Cahira
0

En valp är 6 dagar och kan inte tävla förrän den är 12 dagar men du får fler dagar som du kan mata med foder som kan ge boosts (om du har råd med sån mat såhär tidigt in) och en 12 dagar kan hoppa rakt in i tävlan och avel. Men ju högre level på föräldrarna desto bättre valpar. Du kan avla mellan 12 dagar och 100 dagar, 101 är hunden för gammal för avel, och efter en kull kan inte en tik avlas på igen på 12 dagar. 

Men det är ett spel så testa runt, lek, experimentera och se vilken stil du vill köra på ditt spel!

Liikea
0

#49 Okej, nu har jag valt en vuxen och alla "uppdrag" är färdiga. Vad ska jag göra nu? 🤔

Cahira
0

#50 Vänta tills imorgon. Eller spela spel, eller undersöka vad du kan hitta i meadow och annat. :) Det är lite segt i början, men ha tålamod, det kommer igång när du kommit upp i level lite mer. :)

Liikea
0

#51 Ok, tack 🙂