Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettot
Läst 1087 ggr
DiamondIce
2014-10-18 14:42
1

Presentera dig!

Här kan nya och gamla medlemmar presentera sig, då Grodan fick mig att inse att det inte finns någon presentationstråd än!

Jag själv heter Felicia, men kallas Ice efter en ordlek min gudfar hittade på! Jag hittade Furry Paws via iFokus, och därför vill jag gärna hålla liv i den här sajten. När jag inte pluggar, jobbar, färgar håret eller spelar diverse pc och tv-spel så tecknar eller virkar jag! 

I början av gymnasiet så läste jag teknik, men bytte till ekonomi under andra året då teknik i allmänhet hatar mig, och jag  är väldigt nöjd med det valet även om det innebär att jag tar studenten året efter mina jämnåriga 🙂

Nu är jag nyfiken på vem du är! Hur länge har du spelat Furry Paws? Hur hittade du hit? Har du något roligt fakta att dela med dig av? 🙂

Cahira
2014-10-19 05:33
2

Jag är känd som Cahira online och jag är en 28årig Umeåbo som gick lite vilse. 😂 Jag flyttade till Minnesota USA i december 2012 och jag trivs otroligt bra! På denna cattleranch har vi ca 40 black angus kossor, 2 hästar, 1 åsna, katter och fyra hundar. Visst har man lite hemlängtan ibland men jag bor verkligen där jag mår bäst. :)

Jag gick djurvårdslinjen i gymnasiet och utöver djur så gillar jag fotografi. Jag har alltid gillat spel av alla valörer, gillar att läsa när jag har tid (även om det inte är mycket tid längre), och har många kreativa små utflygningar som jag provar på. Jag tror att livet går ut på att samla upplevelser så jag försöker uppleva så många upplevelser och erfarenheter jag kan. :) 

Jag har fibromyalgi, en kronisk värksjukdom. Det gör livet lite svårt ibland men även om jag är en väldigt snäll människa så är jag ruskigt envis när jag sätter den sidan till så jag låter inte värken stoppa mig från att leva livet. Jag har sedan jag var sex år gammal bestämt att jag ska bli hunduppfödare innan jag lämnar denna jord. Och medans jag väntar så spelar jag furry paws. :) Jag testade det för jättelängesen, köpte en dvärgpinschertik som hette Bambi och det fanns väldigt få bildval då. 2005 kanske? Sedan glömde jag av spelet i väldigt många år och min vän (Horrorpops som kikar in här ibland) spelade det och jag började igen. Nu spelar jag nu och då när jag har tid över vilket är mest vintertid. Vår är kalvningstider, sommar är fullt av sysslor, höst förberedelser inför vintern och vintern är det bara att se till att korna mår bra medans de bakar bebisar. :) 

På bild är jag och Apache. Hunduppfödning blir inte än på några år till. Jag har inte bråttom att växa upp. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Grodan
2014-10-19 13:42
3

Jag tror jag kör en kort pres. Sorry ❤️

Jag kallas för Grodan sedan barnsben så att ha det nicket på nätet känns naturligt. Har hängt på iFokus i 8-9 år. Startade mus-ifokus och har varit Sajtvärd där i alla år.

När Lexiia startade FP undrade jag vad det var för något. Hon berättade vad det var, värvade mig och sedan den dagen har jag spelat FP nästan dagligen…

Player Since: 02/18/14

FP tar några timmar av mitt liv varje dag faktiskt. 

http://www.furry-paws.com/kennel/owner/1182148

Jag föder främst upp Dobermann där. Vill inte stå med i uppfödarlista då jag inte säljer eller lånar ut mina dåggs. Mitt främsta mål är att från generation 1 göra högkvalitets skyddsdobbisar i blått, så jag har många låg-generations dobbisar.

Har haft några rescuedåggs och Pekingese, men ska nu lägga ner det. Är tyvärr bara Dobbis jag bryr mig om på FP och även irl. Har haft en dobbis irl. En brun härlig kille som hette Korven.

Irl har jag dock inte hund nu, men två illrar, ett gäng möss och råttor.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DiamondIce
2014-10-19 14:49
1

#1 Minnesota, vad spännande! Och vilken fin bild, den ser jättehärlig ut! 🙂

#2 Då har du varit med här nästan från början då? Imponerande 🙂

Cahira
2014-10-20 02:11
2

#3 Tack. :) Jodå det är spännande och ytterst ytterst frustrerande. 😛 Amerikaner är inte lättaste folktypen att ha o göra med ibland. Tur jag är här för djuren och inte folket. 😇

Grodan
2014-10-24 21:37
1

Mera presentationer!!! Jättekul att läsa ju!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mysan_
2014-10-25 11:29
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag är en glad tjej som älskar djur! Jag är ganska blyg också. Mina absoluta favoritdjur är hästar, men hundar och kampfiskar ligger också väldigt varmt om hjärtat. Vallhundar har jag väldigt stort intresse för, särskilt Shetland Sheepdogs och Australian Shepherds. 🙂

Jag tycker alltså väldigt mycket om djur, djur är det absolut bästa jag vet! Jag rider varje vecka på ridskola men tävlar också lite ibland i både hoppning och dressyr. Jag har också egna husdjur, en katt som heter Mysan som är två år och en kampfisk som heter Star. Och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna få en alldeles egen hund, och då en Sheltie eller Aussie såklart 😉❤️

Jag började spela Furry Paws igår faktist, och jag fastnade direkt och tycker det är jättekul! Jag planerar att börja föda upp Shelties 🙂

DiamondIce
2014-10-25 11:33
0

#6 Välkommen hit 🤗 Och du är också en duktig fotograf ser jag! Att ta bilder på fiskar kan vara riktigt svårt tycker jag 👍

#5 Håller med, det är roligt att få veta vem som gömmer sig bakom användarnamnet 😃

Mysan_
2014-10-25 11:50
1

#7 Åh, tack så mycket! 🤗 Här på Furry Paws iFokus var ju väldigt kul, alla verkar så trevliga och snälla! 👍😃

DiamondIce
2014-10-25 14:07
0

#8 Vad kul att du tycker det 🙂 Det är faktiskt en väldigt tacksam sajt att vara värd för, jag har varken stött på problem med troll eller bråkiga medlemmar! Ni är helt enkelt bäst! 👍

Cahira
2014-10-27 04:39
0

Vilken snygg kampis! Var inte rädd att ställa frågor om spelet, vi hjälper dig gärna. :)

MelliPirelli
2014-10-28 19:24
1

Jag är en 18årig tjej som hittade furry paws via iFokus (Player Since: 02/19/14) och sen dess spelat nästan dagligen! Jag började med aussies och har sedan dess även haft ett gäng andra hundraser. Numera föder jag upp border collie och har två stycken tyska schäferhundar. Har tidigare inte spelat så seriöst, men nu börjar det hända grejer med min uppfödning.

IRL har jag en aussie och ett gäng shelties som tränas i framförallt tävlingslydnad och agility, händer att vi åker på utställningar. Annars ställer de upp på det mesta!

http://www.furry-paws.com/kennel/view/1182350

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

DiamondIce
2014-10-28 19:26
0

#11 Härligt! Och vad fina hundarna är 🙂

leemland
2014-10-28 20:25
1

Jag tror jag vill vara med 😎 Lämnar ett litet avtryck så jag kommer ihåg att skaffa en hund och läsa igenom reglerna igen 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DiamondIce
2014-10-28 22:15
0

#13 Låter bra 😃

scaredycat
2014-11-01 04:04
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej, Är i princip inte aktiv här, men läser runt och så, Har varit med sen början av den här sidan startades med ett annat konto och det var i samma veva som jag började med Furry Paws 🙂 Har däremot tagit mig en liten paus!

Mitt liv är inte så intressant faktiskt mer än att jag sitter hemma och spelar under dagarna, samt försöker få igång min motivation att träna hunden igen då jag hamnat i en stor svacka med allting, ett steg i taget varje dag så går det!

Har en Holländsk Herdehund på 16 månader som trots är så aktiv och krävande är enormt lugn då jag inte orkar aktivera henne just nu, men en fantastisk hund som är helt otrolig att få arbeta med och leva tillsammans med!

DiamondIce
2014-11-01 13:23
1

#15 Så fin hon är! Kul att du läser runt även om du inte skriver något! 🙂

Horrorpops
2014-11-01 20:40
3

Hej allihopa!

Jag är Christina, men kallas antingen Lillan eller Horrorpops(Horror) av dom flesta. 

Född 83 i moheda, men flyttade vid 3 års ålder till Helsingborgsområdet, så det är där jag anser mig vara hemma, även om jag bor i lilla Hammarstrand i jämtland nu.

Har varken jobb eller utbildning, men drömmer om att bli djursjukvårdare när jag blir stor. 
Hemmet delar jag med min son Mihai, våran bonnakatt Lucifer, och inom kort kommer även en liten labradorpojke flytta in hos oss.
Till sommaren får vi ytterligare tillökning i familjen med antingen en lillebror eller lillasyster, och förhoppningsvis har pojkvännen flyttat hit innan dess.

Började spela Furry-Paws 06/03/07 tydligen, och har nästan bara fokuserat på Pitbulls, och var länge en av dom bästa pitbulluppfödarna på fp.
Men när sonen kom så fick jag omprioritera och kan inte lägga lika mycket tid på FP som jag brukade. Men jag har rätt bra hundar ändå :)
Har ett gäng shelties också i FP som jag funderat ibland på att göra mig av med. 
Gäller bara att hitta rätt köpare för jag har blivit ganska fäst vid dom små sötnosarna :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Cahira
2014-11-02 00:29
1

#17 🤗❤️

Lojs
2014-11-02 00:59
1

Louise heter jag, finns i Varberg. =)

Jag har bara spelat sedan 03/08/14 men har lyckats få tag på ganska bra hundar och är nöjd med min avel. =) Jag avlar mest border collie i roliga färger och korean jindo som jag jobbar på att få upp till 24HH.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zamwyn
2015-05-23 13:46
1

Zamwyn kallar jag mig ibland på nätet, men inte alltid. ;) Mest i djursammanhang, då det från början var en karaktär skapad i LOTRO (Lord of the Rings Online) som fått sitt namn genom en sammanslagning av en av mina hundars och en av mina katters respektive namn. Hänger mest på MusiFokus, fast har haft ett långt uppehåll.

Jag har spelat FP sedan Beta, närmare bestämt årsskiftet 05/06 så det börjar närma sig 10 år nu. Då spelade jag tillsammans med min dåvarande styvdotter, som var den som fick mig intresserad från första början. Vi hade på den tiden främst shih tzus, spaniels (eng cocker & eng springer), borzois, irl setter, silkys och mûnster. Sedan testversionen, det vi då kallade FPaws, har jag haft mina egna konton. Där hade jag jätteroligt med bl.a. "fail pekingese" (avla mot 24hh istället för 24HH) och lite annat smått och gott. Hade gärna behållt dessa, och många propagerade för att test-kennlarna skulle få vara kvar, men så blev det ju inte och jag valde att starta om med ett gäng super imports och vanliga shop-hundar så att styvdotra skulle få behålla de gamla linjerna som hörde till de ursprungliga kontona. 

Har massor, massor av hundar och var en av de första som nådde lvl 20 i nya FP. Sedan dess har jag dock ibland tagit långa pauser, och eftesom jag har så många vovvar (många gamla casso månadens ras som bidde kvar t.ex.) och jag aldrig numer har alla upplåsta samtidigt så går det ganska långsamt framåt för mig. Det gör mig dock ingeting, för jag är sköldpaddan och inte i haren, om jag får hänvisa till den gamla fabeln. =) 

FP står mig närmast om hjärtat, men jag har nog testat de flesta breeding sims online skulle jag tro. Har precis hittat Marsvinsspelet som är det nyaste (för mig).

DiamondIce
2015-05-24 17:05
0

#20 Vad kul att du varit med så länge och fortfarande håller på! 🙂

Zamwyn
2015-05-25 17:06
0

#20 Ja, det är väl ett av de få spel där jag säkert blir kvar så länge det är igång. 😃 Roligt att det finns ett FPiFokus, för forumen i själva spelet lärde jag mig för länge sedan att hålla mig långt borta ifrån. 😛

DiamondIce
2015-05-25 17:11
0

#22 Tyvärr är vi inte så många här, men de medlemmar vi har är å andra sidan väldigt trevliga 😃

Saizetx
2015-06-03 12:07
0

Jenny heter jag, men nickar ibland Saizetx efter min huvudkaraktär i World of Warcraft. Född under tidigt 90-tal och är bosatt i Stockholmsområdet. Har en isländsk fårhund född 2012. På Furry Paws har jag tidigare kört en hel del olika raser - Dobermann, Schäfer, Border Collie, Pudel, Jack Russel, Engelsk Bulldog… Nu kör jag på nytt efter en lång paus, och än så länge är det Isländsk Fårhund, Staffe och Mini-Aussie jag har dragit igång. Får se om jag kör igång någon mer ras. :)

DiamondIce
2015-06-03 13:17
0

#24 Kul att du börjar med furry paws igen 🙂

Mathce
2015-07-14 13:28
1

Therese heter jag. Är tillbaka efter att ha spelar för många år sedan, det var en ganska stor omställning för mig att börja igen :)

Jag älskar hundar, har en Schäfer och en Aussie som jag tränar för Rally, Lydnad, Bruks (sök och spår), Agility, men än så länge tränar vi på lugn och ro, trygghet, fokus och sånt där viktigt :)
I framtiden vill jag ha en Kelpie eller en Aussie till :)

Jag jobbar med Schäfer på FP, men skulle vilja ha flera raser. 

http://www.furry-paws.com/kennel/index/1282400

DiamondIce
2015-07-14 15:01
0

#26 Välkommen tillbaka 🙂

Mathce
2015-07-14 20:06
0

Tack