Pris på hundar
Jag tar 10 000 för mina hundar som jag inte har användning för i avel, eller som jag fött upp men som jag inte har använind för.
Nu undrar jag om det är ett högt pris, då de går trögt att få dem sålda Eller är de bara så att de är för dålia helt enkelt, så ingen vill ha dem ?
Jag ger dem alla tillbehör och tränar och tävlar dem precis som mina andra hundar, och jag lägger ned ganska mycket pengar på dem, mer än 10 000 /hund.
Hur gör ni med hundar ni inte har användning av ?
Ska man strunta i att ta hand om dem? (vilket resulterar i att man kanske levlar mindre) och sälja dem för ingenting. Eller lägga upp dem på private sale ?
Det är inga bra hundar, då jag är i början på min avel, så de är både pet store hundar och hundar med ganska många hh, eller F och G i sina gener.
Det beror lite på vilken ras och hur många HH den har… Kolla på vad de andra hundarna av samma ras är till salu för! Om din hund till exempel har många hh och är av en vanlig ras så är det svårt att få den såld för 10.000, efter som det antagligen går att få tag i en bättre hund för samma pris eller bara lite dyrare 🙂 Samma sak om det är en hund av en ras som inte så många har intresse i.
Om jag inte har användning för en hund längre så brukar jag sälja den rätt billigt… Jag har svårt att tro att någon vill betala 10.000 för en hund som bara har Fair på något tyvärr… Såna hundar har jag sett legat uppe för 2000 utan att bli sålda 😕