Vilken ras?
Jag har nu bestämt mig för att jag ska sälja/byta ut mina Pomeranian och börja med en helt ny ras. Men jag vill ha lite ras hjälp/tips på vad ni tycker jag ska börja köra med för ras. Vill gärna ha någon ras som man kan få många färger av (tycker det är roligare då).
Jag har redan i min kenneln American White Shepherd, Border Collie, Standard Poodle och Shetland Sheepdog.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Nu ligger det hundar ute till salu för den som vill checka in dem och kanske köpa en eller två :D
Köpte några :)
#2 Trevligt trevligt :D Hoppas du får nöje utav dem och får fina kullar :D
ingen som har tips på en ras?
Vad vill du ha för ras? Någon ras som det redan finns många av, med stor avelsbas eller en mindre poppis ras där man i princip får börja från början? :)
#5 inget speciellt krav på rasen mer än att skulle helst vilja att det finns många färgvarianter i rasen. Tycker det blir roligare att avla då :)
Australian shepherd, havanese, icelandic sheepdog.
Canadian Eskimo Dog, Greenland Dog, Caucasian Ovtcharka
Tack för tipsen! Blev Dachshund. Sen har jag även lagt bud på 2st Greenland Dog och så funderar jag på om jag ska även börja köra på Cardigan Welsh Corgi.
Alaskan husky har flest färg- och teckningsvarianter av alla, har jag för mig. Night Howl har inlägg med statistik på det någonstans i forumet på FP.
Lycka till med dina taxar! Och ja, varför inte cardigans? Tycker också om dem och köpte ett startgäng för åratal sen, men de har suttit låsta sedan dess. Har säkert inte ens gett dem skålar eller koppel än. 😛 En vacker dag….