Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikett: furrypaws
Läst 422 ggr
Mathce
0

Det här med hur lätt hundar levlar.

En hund som har föräldrar med högre level, levlar ju lättare.

Just nu har jag hundar från level 5-15 typ. Några lägre, några högre (men de flesta ligger mellan 5-15), valpar efter dem kan ju levla från lvl 1 första dagen till lvl 5-6 nästa dag 
Nu undrar jag dock om det grundas på den level föräldrarna har under själva parningen, eller om de följer med valpen hela livet. 

Ibland levlar ju hundar från 1-4-5, ibland från 6--7-8 men sen verkar det som om de bara levlar ett steg i taget. 

Jag tänker att om föräldrarna skulle stanna på tex lvl 15, skulle då valparna fortsätta levla segt (alltså ett steg i taget), eller om föräldrarna levlar ett steg i taget, så är det kanske lättare för valpen att levla snabbare vid högre ålder.

Någon som är med på hur jag tänker ?

DiamondIce
1

Jag förstår inte riktigt hur du menar nu? 

Det är bara vilken level hundarna är på när de avlas som räknas. Så om du parar två hundar när de är level 5, och sen parar samma två hundar en gång till när de är på level 20, så kommer den andra kullen du tog nå högre levlar är den första kommer att göra.

Jag hoppas det hjälper, det är lite svårt att svara när man egentligen inte vet vad frågan var 😞