Boarding eller Kennel Hand?
Skulle ni kunna tänka er att använda er av det? Eller är ni för oroliga för att våga lämna ut hundar eller kontouppgifter? Skulle ni gå med på sånt med referenser?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Nej, det skulle jag aldrig göra. Förutom säkerhetsaspekten, förstår jag inte syftet. Tycker man ska sköta och tävla sina hundar själv, annars blir det lite väl fuskigt. Har man för tillfället inte tid är det ju bara att låsa. Den funktionen har minsann inte alltid funnits. Nu är det mesta på FP lekande lätt.
Jag tycker det är bra. Särskilt de som har väldigt många hundar och kanske har svårt att hinna med men inte vill minska sin verksamhet kan ge andra chansen att tjäna lite pengar och ändå behålla alla sina hundar i toppskick.
Hur fungerar det ?
När jag började med FP (för typ 100 år sedan, det gamla FP), vet jag att det fanns personer som tog betalt för att träna andras hundar, men det skedde ju helt utanför Fp´s regi.
Men nu?, finns det alltså en funktion som tillhandahåller detta, eller fattar jag fel ?
Jag tycker det är bra. Fuskit skulle jag inte säga att det är, om alla har möjligheten till det så vad är det som är fusk ?
Tänker som Lizelda, om man för ett kort tag inte har tid att träna sina hundar så är de väl jättebra.
Så "bara" är det inte att låsa sina hundar. Om man vet med sig att man ska resa utomlands om en vecka, har man en vecka på sig att låsa sina hundar. men om man helt plötsligt blir inlagd på sjukhuset så tror jag inte det första man frågar efter är internetuppkoppling så man kan låsa sina hundar :)
Jag tänker också att det är helt meningslöst mycket jobb att låsa sina hundar för tex en dag. Ska jag ändå gå in och låsa mina hundar en för en, kan jag lika gärna ta hand om dem, det är ngåra fler klick, men tar inte alls lång tid.
Anledningen till att man låser sina hundar är väl för att man för en tid inte kan ta hand om dem ?
Det är inte direkt en funktion, mer ett namn på en tjänst typ. Moderatorerna håller sig borta från det så det får man sköta själv men det är fullt tillåtet. Det går att låsa och låsa upp alla hundar med ett klick bara men jag tycker att det är bättre, om man nu har massa pengar vilka de stora ofta har, att låta andra ta hand om hundarna och se till att de tränas och tävlas mot betalning för att hjälpa några på traven och samtidigt få hjälp med sina hundar. Så ser jag det i alla fall. Är kennel hand åt en tjej nu där hon fört över hundar till ett av sina side accounts så hon inte riskerar att jag är en bluff och stjäl alla hennes pengar och sånt från det primära kontot och det tycker jag är en bra ide.
på gamla FP skickade jag ofta iväg mina hundar till boosts utan problem.
Men jag tror inte jag skulle anlita någon för att levla o ta hand om mina hundar, hinner jag inte själv är det bara att låsa dom.
Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel