Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettavel
Läst 1124 ggr
Mathce
0

Avel på tiken

Finns det fler anledningar till att man parar en tik så sent som möjligt än den att få den så högt level som möjligt ?

Har för mig att det var något med de första kullarna hos tiken, men jag kommer inte ihåg vad de var ?

DiamondIce
1

De första två kullarna har bättre kvalitet än de andra 🙂 Jag parar bara mina tikar två gånger, på dag 88 och dag 100.

Lizelda
0

Jag parar mina tikar så ofta som möjligt, fast jag vet att man inte bör göra det 😞 Men behöver bygga upp min förmögenhet så jag kan skaffa fler hundar och sånt ^^ Sedan ska jag bli pro :3

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mathce
0

PRO? Jag avlar också på mina hela tiden. Men vill bygga upp en bra stamm. Har bara köpt från Pet store. Och mina hundar blir inte ens hundra dagar innan jag får nya hundar som är bättre, men jag tänker att någon gång måste jag ju komma till mitt mål och då kommer ja inte få bättre hundar o h då kan ja avla på fe äldsta hundarna

Zamwyn
0

Beror på hur man vill spela och vad man har att utgå ifrån. Har man en tik med dåliga kullgener, ll eller lla och inte redan har hundar med 24HH eller närapå (om det är nu vad man satsar på) eller färgavlar så är det ingen idé att sitta och vänta till dag 88 eller 100, det förlorar man bara på. Samma sak omvänt dock. Har man väldigt bra hundar med iaf hyggliga kullgener (LL/Lla/lala) så finns det ingen anledning att ta en massa kullar tidigt om man inte specifikt ska ha till att sälja.

Lizelda
0

#3 Jag har hundar med väldigt bra stam redan som det är men inte ekonomin för att underhålla det så jag avlar hela tiden, endast för att sälja. När jag har sånt kapital att hundarna kan matcha mat, koppel och halsband till deras nivåer och dylikt så kommer jag vänta till dag 88 och 100 men är inte där än :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Horrorpops
0

Mina pittisar parar jag bara på 88 och 100 dagar för dom har jag redan hög kvalité på.
Mina nya raser är jag inte lika strikt med, utan jag försöker bygga upp min stam, så där kan det komma en eller två kullar extra.

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel