Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettavel
Läst 842 ggr
Cerrolyn
0

Samma eller olika raser

Jag har precis börjat och tänkte kolla lite vad detta är. För tidigt att säga om jag gillar det eller inte.

Men hur gör ni? Kör ni med samma ras hela tiden eller har ni olika?

Jag funderar på att köra med 2 eller 3 olika raser som inte kommer att paras mellan.

**MVH Cerrolyn

molam
0

Jag kör med Endast en Ras, har nu 4 Bearded Collies, 2 pojkar och 2 flickor ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lexiia
1

Jag kör två raser men avlar aktivt på en.

man kan inte blanda raser, alltså skapa blandraser i detta spel.

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Gahich
0

Jag avlar mest på shetland sheepdog, men har även några border collie som jag ska börja avla på. Så visst kan man ha flera olika raser 🙂

Em_
0

Jag har en ras. Har börjat med store-hundar och vill se om jag kan avla fram bra hundar utan att blanda in andra spelares hundar. För att de inte ska bli inavlade kloner på ett par generationer har jag ganska många hundar, så fler raser hade tagit för lång tid.

Cerrolyn
0

Tack för svar. Kom precis upp i level 2. 3 hundar 1+2 (2 vuxna) och 1 kull på 7 valpar 1+6. Jag kör nu på GS men funderar på en liten ras också.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Hittar inte rasen jag tänkte på, mittle spits.

**MVH Cerrolyn

Lexiia
0

Alla raser finns ju inte men du skan ju skriva till FP å önska att just den rasen ska finnas och får du tillräkligt många som vill det oxå så kanske rasen dyker upp ☝️

Cerrolyn
1

Jag tog pomeranen istället.

**MVH Cerrolyn

Lexiia
0

dom är ju så söta

Cerrolyn
0

Ja

**MVH Cerrolyn

Mitchika
0

Jag kör envist på bara två raser. Min första ras och huvudfokus är Australian Cattle Dog, som dessutom var rasen på min första hund på sidan. Sen började jag även föda upp Cairn Terrier i en liten skala (har 30 stycken för stunden), huvudsakligen för att min vän startade upp ett FP-konto med fokus på den rasen och jag ville samarbeta och hjälpa till lite. (Plus att jag älskar Cairn Terriers!) 🙂

Ett tag provade jag att satsa på en tredje ras, Bullterrier, men det blev alldeles för rörigt. För många olika stats och styrkor/svagheter att ha i beräkning hela tiden och det blev bara jobbigt istället för kul. Så jag håller mig till mina ACDs och Cairn Terriers. Glad

Fördelen med att köra med samma ras/er är att man kan starta en linje och vara med och bygga upp den hela vägen från noll! Det tycker jag är ruskigt kul, speciellt att kunna jämföra valparna jag fött upp senast med deras förfäder, som jag antingen köpte in och tränade upp eller födde upp likväl. 😃

Man ser hur valparna förbättras efter varje generation om man avlar planerat på bra individer i hög nivå och det är en känsla jag gillar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Alex
0

Jag har sex olika raser just nu, men så har jag över 100 hundar också för att få ganska breda avelsbaser. Körde länge med bara drovers, just för att det är enklare att hålla sig till raser med samma svagheter och styrkor, men har ganska nyligen även gett mig på några guardians också. Raser ur fler än två olika grupper skulle jag nog inte orka ha, skulle bli för rörigt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mathce
0

#4 Vad kul att någon tänker som jag. 

Känns mycket roligare med hundar man fött upp själv. Känns lite som fusk att använda andras hundar i aveln. Jag gjorde mig precis av med alla mina hundar, för att börja om. Hade några hundar med väldigt bra stats (dock inte jättehöga level), dock hade jag inte fokuserat på att få lala dem, vilket jag kände att jag ville 

Började med att köpa pet store hundar för att få in lala på mina hundar, men de blev bara pannkaka av allt i hopa.  Så jag började om istället.

Nu kör jag på 7 raser och har som mål att ha 100 hundar, men det är en bra bit kvar till dess.. En av raserna är dock bara importer, så den är lite svårare…

Horrorpops
0

Min huvudras har varit APBT ända sen jag började spela, nu på senare tid har jag lagt till ngra fler raser, men jag har inte alls samma höga krav på dom hundarna som mina main hundar :)

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel