Furry Paws iFokus

Furry Paws

Etikettgenetik
Läst 492 ggr
Mathce
2015-11-21 11:27
0

En bildsida

Jag är väldigt intresserad av genetiken hos hundarna. Och har flertalet gånger gjort hemsidor med kaningenetik (IRL), men funderar nu på om jag ska göra en bildsida, och även skriva ned genkoder och så där.

Jag vet inte riktigt hur det ska gå till ännu, men jag tänkte jag börjar med att fråga här. Om någon skulle ha användning för det ?

Själv använder jag fpawdogcolours.weebly.com väldigt mycket (men det är också den enda site jag kan hitta med vilka färger som finns på de olika raserna), och jag tycker den saknar en hel del. 

Det kommer att krävas mycket arbete med denna sida, så jag tar tacksamt emot hjälp om någon är intresserad. Hjälpen kan vara allt från att ge länkar till sina hundar, till att aktivt hjälpa till att göra hemsidan. 
Mest effektivt vore det ju om det var någon som hade intresse av raser som jag INTE har så att vi kan få ett så komplett register som möjlilgt.

Va tror ni ? Är det värt att lägga ned energi på ett sådant register/hemsida

DiamondIce
2015-11-21 15:10
0

Om du själv tycker det är ett roligt projekt så är det värt det 🙂 Det finns en hel del nerlagda, halvfärdiga sidor, men om du inte ger upp så tror jag många skulle uppskatta sidan!

Mathce
2015-11-21 17:20
0

Ge upp är tyvärr mitt mellannamn, men kanske…

DiamondIce
2015-11-21 17:34
0

Du kan ju börja med att försöka göra en lista över raser+färgerna? Utan bilder och genkoder, bara för att se hur många du kan hitta? Och du får gärna fråga efter feedback här, det kanske är mer motiverande att fullfölja något om man vet att andra engagerar sig i det också? 🙂

Mathce
2015-11-21 18:56
1

Ja precis, små steg och be om hjälp :)

Zamwyn
2015-11-22 08:42
0

Tänk också på att man inte får använda bilder från FP på sin egen sida. Länka går bra såvitt jag vet, så länge det inte är hotlinks. Så en regelrätt bildsida tror jag inte du får göra, utan i så fall måste det nog bli ngt i stil med fpawdogcolours.weebly.com fast med genotyper.

Mathce
2015-11-22 08:55
0

Japp de är min tanke, att länka till hundarna med den specifika färgen :)