Annons:
Etikettnybörjare
Läst 788 ggr
CayKantos
2016-01-17 15:08

Ny :)

Hej! Jag är hellt ny på båda Furry Paws iFokus och själva spelet, någon som har lite råd?

Vill egentligen gärna köra Australian shepeherd uppfödning och evt nån annan ras och då fokusera på Agility och vallning och om det passar försöka inte avla merle ferger. Men själva föremålet är att få friska hundar med brå tävlingsegenskaper inom dom två grenarna, skall köra två olika linjer typ, en agility en vallning.

Några tips ni kan ge till en helt ny? Har 8 hundar (🤪) alla köpta från djuraffären tror jag det är? Alltså inte köpta från andra då jag inte är högt nog lvl än.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
DiamondIce
2016-01-17 16:02
#1

Välkommen hit! 🙂

Jag kommer inte riktigt på några "nybörjartips" just nu, så jag hoppas någon annan (som tänker lite klarare än mig) kommer på något! 

Det enda jag kan tänka på nu är att de två första kullarna du tar på en tik alltid har bättre kvalité än de andra, och att det kan löna sig att bygga en training area för de sporter du tänkte fokusera på. Då behöver du nämligen inte betala varje dag du tränar hunden, vilket du sparar pengar på. Dessutom kan du själv hålla tävlingar där.

CayKantos
2016-01-17 16:03
#2

#1 Har ingen tik som är gammal nog till att avla, har dessutom bara 2 tikar ut av mina 8/9 hundar 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

DiamondIce
2016-01-17 16:08
#3

#2 Ja, du har du ingen nytta av mitt första tips än! 😃

Om du vill ha lite allmän info så har vi en översättning av Beginner's Tutorial här (inklusive fördjupningarna), och en frågelåda här 🙂

CayKantos
2016-01-17 16:17
#4

#3 ok tack! :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

thea_thea
2016-01-17 21:54
#5

Om du vill ha lite startkapital, nybörjartips , hundar eller något annat är det bara att säga till! HÄR kan du hitta mig👍

CayKantos
2016-01-17 22:04
#6

#5 ojojoj vilken kennel asså! Lägger till dig, så lovar jag att skriva om nått skulle komma upp 😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
thea_thea
2016-01-17 22:07
#7

#6 Tack! Bara skriv om du vill något, är mycket online!

Upp till toppen
Annons: